آرماگدونپايگاه خبری،اطلاع رسانی آرماگدون 2 مرداد 1392 ساعت 9:19 http://armageddon.ir/vdch.znzt23nqqftd2.html -------------------------------------------------- در بیست ویکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برگزار شد عنوان : نشست «جريان‌شناسی اهانت به مقدسات دينی در فضای سايبری» -------------------------------------------------- دشمنان اسلام با افزايش حملات خود به تعاليم قرآنی و هتك حرمت پيامبر(ص) تلاش می‌كنند تا از توهين به مقدسات دينی قبح‌زدايی كنند و اين مساله را نزد مسلمانان موضوعی عادی جلوه دهند. متن : به گزارش «آرماگدون» ، مهندس علی صابونچی، مدير موسسه فرهنگی آرماگدون سه‌شنبه ‌شب ، اول مردادماه، در نشست «جريان‌شناسی اهانت به مقدسات دينی در فضای سايبری» كه در مصلای امام خمينی(ره) برگزار شد، با بيان اين مطلب گفت: اهانت به مقدسات موضوع جديدی نيست؛ از زمانی كه پيامبران الهی سعی كردند تا پيام الهی را به گوش جهانيان برسانند هميشه افراد مغرضی در جامعه وجود داشتند كه با توهين و تمسخر مقدسات قصد مقابله با تعاليم معنوی بر روی زمين را داشتند. اين اهانت به شكل‌های مختلفی از قبيل توهين مستقيم به پيامبران، تمسخر و استهزای تعالين الهی، تهمت و اتهام‌پراكنی عليه اوليای الهی و دروغ‌پراكنی صورت می‌گرفت. وی افزود: در تاريخ دين اسلام نيز به نمونه‌های زيادی در اين زمينه برخورد می‌كنيم. از ابتدای تبليغ اسلام توسط پيامبر(ص)، انواع شايعات و تهمت‌ها عليه ايشان مطرح می‌شد ولی در سال‌های اخير با رشد فضای مجازی و رسانه‌ها، اين توهين‌ها شدت بيشتری يافته و ابعاد جديدی به خود گرفته است. مهندس صابونچی اضافه كرد: دشمنان فرهنگ‌ها در تلاش هستند تا با تقدس‌زدايی از مقدسات دينی و عادی‌سازی توهين به تعاليم دينی، از ارزش معنويات در ميان مردم بكاهند و كم‌كم اين مقدسات را از ميان بردارند ولی مسلمانان با هوشياری كامل در مقابل اين حملات ايستاده‌اند و اجازه نمی‌دهند كه دشمنان با تفرقه‌افكنی و مذهب‌سازی به اهداف خود برسند. مدير موسسه فرهنگی آرماگدون در ادامه سخنانش تاكيد كرد: طی سال‌های اخير چهار حمله اصلی به تعاليم اسلامی صورت گرفت؛ انتشار كتاب آيات شيطانی، بحث تروريسم و نسبت دادن آن به اسلام، كاريكاتورها و فيلم موهن فتنه، قرآن‌سوزی و فيلم موهن به پيامبر(ص). اغلب اين اتفاقات توسط كمپانی‌های بزرگ فيلم‌سازی و شركت‌های توليدكننده بازی‌های رايانه‌ای از چندسال قبل در قالب فيلم و بازی به مردم عرضه می‌شود تا اذهان عمومی با چنينی پيديده‌هايی آشنا شوند و همچنين حساسيت مسلمانان در اين زمينه سنجيده شود. ایشان با اشاره به اینکه یکی از دلایل اصلی گسترش اهانت به مقدسات در فضای مجازی ناآشنایی کاربران مسلمان با فضای مجازی و فرصت ها و تهدیدهای رسانه های بر خط و آنلاین است گفت: برخی از اهانت ها در فضای مجازی با تاکتیک ها و روش های خاصی به صورت برنامه ریزی شده انجام می شود و جریانی پشت این موضوع قرار دارد که در زمان لازم یک خبر، یک فیلم و یا یک ترانه به صورت گسترده در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی پخش می شود. وی افزود: یکی از مصادیق بارز این موضوع پخش گسترده ترانه توهین آمیز شاهین نجفی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی بود که در سال های گذشته به کرات شاهد این جریان بوده ایم. جریانی که به صورت هدفمند و برنامه ریزی شده در لابی های آمریکایی و صهیونیستی طراحی و در زمان لازم عملیاتی می شود. این لابی رسانه ای با قدرت به پیش می رود و متاسفانه شاهد دست های خالی طرف مقابل و نبود برنامه ریزی لازم در کشورهای مسلمان برای مقابله با این پدیده نرم در فضای سایبر هستیم. وی اضافه كرد: پس از عرضه اين آثار و محك زدن حساسيت جهان اسلام، مسئله اصلی رونمايی می‌شود و اگر مسلمانان در اين نقطه، واكنش اشتباهی از خود نشان دهند، صهيونيسم جهانی كه با حمايت آمريكا در پشت‌پرده اين حوادث قرار دارد، سود می‌برد و به نوعی پيروز ميدان می‌شود. مهندس صابونچی عنوان كرد: رسانه‌ها و فضای مجازی دو عامل مهم در انتشار بسياری از اخبار و حوادث در جهان هستند و رسانه‌های اسلامی بايد به اين موضوع توجه كنند كه انتشار هر خبری به صلاح جامعه و امت مسلمان نيست. گاهی لازم است كه خبری به گشو مردم برسد ولی بعضا هم نبايد خبر را منتشر كرد چراكه انتشار برخی اخبار باعث ايجاد تنش و حركت‌های شتاب‌زده از سوی برخی گروه‌ها می‌شود. در حالی‌كه در جامعه‌ای كه ولی‌فقيه بر آن حاكم است فقط بايد به دستورات ايشان گوش فراداد و از انجام اعمالی كه مغاير با صلاح جامعه اسلامی است پرهيز كرد. مدير موسسه فرهنگی آرماگدون در ادامه سخنانش تاكيد كرد: بازی‌های رايانه‌ای، اسباب‌بازی‌ها، برنامه‌های ماهواره، فيلم‌های سينمايی و سريال‌ها از ابزراهای مهمی هستند كه غرب برای قبح‌زدايی از توهين به مقدسات استفاده می‌كند. برای مثال در بازی‌های رايانه‌ای مسلمانان را تروريست نشان می‌دهند و آنان را خشن جلوه می‌دهند و در حقيقت اين مسائل زمينه‌سازی برای حمله غرب به كشورهايی چون افغانستان و عراق می‌شود. وی در ادامه اظهارات خود با اشاره به فضای حاکم بر بازار لوازم التحریر ایران گفت: این روزها بازار لوازم التحریر ایران توسط برندهای چینی و اروپایی و اسطوره های آنان تسخیر شده است و این در حالی است که در سالهای گذشته نتوانسته ایم یک برند نمونه ایرانی از بین اسطوره های ملی و مذهبی در کشور و در بحث لوازم التحریر به جامعه معرفی کنیم به گونه ای که در حال حاضر تصاویر اسطوره های چینی و ژاپنی در تمامی لوازم و التحریرهای موجود در بازار مشاهده می شود. متأسفانه این مسئله هم در فضای مجازی صادق است و از ابزارهای رسانه ای برای از بین بردن مقدسات مردم مسلمان استفاده می شود که این ابزارها شامل شبکه های اجتماعی فیلم، عکس و حتی بازی های رایانه ای است. مهندس صابونچی در ادامه خاطرنشان کرد: ساده انگاری است اگر فکر کنیم که فعالیت هایی که در حوزه فضای مجازی علیه مقدسات انجام می شود یک شبه و به صورت اتفاقی است برای تمامی برنامه ها علیه مقدسات مسلمانان در فضای مجازی و بازی های رایانه ای برنامه ریزی شده است و هدفمند فعالیت می کنند. وی اضافه كرد: در اين ميان برخی شبكه‌های به‌ظاهر اسلامی در ماهواره وجود دارند كه در جهت اهداف غرب گام برمی‌دارند و با دامن زدن به مسائل اختلافانگيز بين مسلمانان منافع صهيونيسم چهانی را تامين می‌كنند. اين شبكه‌ها گاها با حمله متقابل به گروه‌های توهين‌كننده غربی، اگرچه در ظاهر طرفدار مسلمانان و اسلام هستند ولی در اصل با اين توهين‌ها به چهره خشنی كه غرب سعی می‌كند از اسلام بسازد، مهر تاييد می‌زنند. مهندس صابونچی در پايان اين نشست بهترين راه برای مقابله با توهين‌ها را توسل به سيره اهل بيت(ع) عنوان و تاكيد كرد: طبق تعاليم ائمه بايد در مقابل توهين‌كنندگان راهكار‌های حساب‌شده اتخاذ كنيم؛ به اهانت‌ها دامن نزنيم، با توهين متقابل خود را به بخشی از اين توهين تبديل نكنيم، همه توهين‌كنندگان را مغرض ندانيم چراكه بسياری از انان به سبب نادانی و عدم اطلاع از تعاليم اسلامی دست به چنين كارهايی می‌زنند. وی تصریح کرد: برای مقابله با اهانت ها در فضای مجازی باید همواره به روز و آنلاین بود و تاکتیک ها و شگردهای فعالیت در فضای مجازی به ویژه شبکه های اجتماعی را شناخت و همواره برای مقابله آنلاین آماده بود. البته این به این معنا نیست که تا خبر کوچکی در فضای مجازی منتشر شد به سرعت بیانیه بدهیم و با خبرها، مصاحبه ها و مطالب گوناگون به مقابله بپردازیم. بلکه باید در برخی موارد ،کمی هم تامل کرد، موقعیت ها را شناخت، تفکر و تامل داشت و در فرصت لازم با راه و روش درست به مقابله با اهانت ها در فضای مجازی پرداخت. متاسفانه در سالهای گذشته عجله و شتاب بیش از حد برای مقابله آنلاین با اهانت ها در فضای مجازی ضرباتی را علیه خودمان وارد کرده است. بازتاب نشست در خبرگزاری ها : مهرتسنیم ایکناگزارش تصویری ایکناسازمان تبليغات اسلاميتریبون مستضعفینجنگ نرم