آرماگدون - آخرين عناوين :: rss_full_edition http://armageddon.ir/ Wed, 24 Apr 2024 19:45:27 GMT استوديو خبر (سيستم جامع انتشار خبر و اتوماسيون هيئت تحريريه) نسخه 3.0 http://armageddon.ir/skins/default/fa/{CURRENT_THEME}/ch01_newsfeed_logo.gif تهیه شده توسط پايگاه خبری،اطلاع رسانی آرماگدون http://armageddon.ir/ 100 70 fa نقل و نشر مطالب با ذکر نام مؤسسه فرهنگی آرماگدون آزاد است. Wed, 24 Apr 2024 19:45:27 GMT 60 اهدای قرآن در واکنش به اسلام‌هراسی در هلند http://armageddon.ir/vdch.wnqt23nzwftd2.html به گزارش «آرماگدون»، به نقل از عربی ۲۱، مدیران یک موقوفه اسلامی که شامل شش مسجد در شهر آرنهم هلند است، روز گذشته، ۲۲ بهمن در پاسخ به اقدامات اسلام‌هراسانه گروه‌های افراطی و هتک حرمت قرآن، تعدادی از نسخه‌های قرآن کریم را به زبان هلندی توزیع کردند.برگزارکنندگان این مراسم، نسخه‌های ترجمه‌شده قرآن کریم به زبان هلندی و کتابچه‌ای حاوی آموزه‌های دین اسلام را در مراسمی با عنوان «قرآن را نسوزانید، بلکه آن را بخوانید»، توزیع کردند.گالیپ آیدمیر، رئیس سازمان برگزارکننده این رویداد در بیانیه‌ای گفت: آنها می‌خواهند در مقابله با قرآن‌سوزی پیامی را در مورد اهمیت اسلام و قرآن کریم برای مسلمانان به جوانان ارائه کنند.وی ادامه داد: ما کتابچه‌هایی داریم که معارف اسلام را به زبان هلندی توضیح می‌دهد و نسخه‌هایی از قرآن کریم را که به زبان هلندی ترجمه شده است به مردم می‌دهیم. اینجا هستیم تا به کسانی که درباره اسلام سؤال دارند، پاسخ دهیم و همه را به مساجد خود دعوت می‌کنیم؛ می‌خواهیم از این طریق با مردم در ارتباط باشیم.مجری این رویداد با اشاره به اینکه خواستار اتحاد و همبستگی مردم آرنهم هستیم، افزود: قرآن یا هر کتاب آسمانی نباید سوزانده شود، بلکه باید خوانده شود.گفتنی است، ادوین واگنسفلد، رهبر جنبش نژادپرست افراطی «علیه اسلامی‌سازی غرب»، ماه گذشته تلاش کرد یک نسخه از قرآن کریم را بسوزاند که با اعتراض مسلمانان موفق به این کار نشد.ماه گذشته نیز دو سازمان اسلامی Daliel و Waaromislam، یک کمپین اهدای قرآن را رد هلند راه‌اندازی کردند. آنها هدف خود را تشویق به تقویت همزیستی هماهنگ در زندگی روزمره خواندند و بر اهمیت خواندن کتاب به جای سوزاندن تأکید کردند.این سازمان‌ها اظهار کردند: اقدامات واگنسفلد که نه تنها آزادی بیان را محدود می‌کند بلکه فعالانه به دنبال توهین و آسیب رساندن به مسلمانان هلندی بوده، باعث تلاش جمعی برای ترویج تفاهم و وحدت شده است.این دو سازمان اقداماتی را برای برپایی غرفه‌هایی به منظور گفت‌وگو با مردم درباره اسلام انجام دادند که این اقدام منجر به گرایش حداقل ۱۰ نفر به اسلام شده است.علاوه بر افزایش علاقه به اسلام و واکنش مشترک به اقدامات مملو از نفرت PEGIDA، یک تغییر اساسی در محیط سیاسی در هلند رخ داده و حزب راستگرای PVV به رهبری گیرت ویلدرز، سیاستمدار مشهور اسلام‌ستیز این کشور که اخیراً در انتخابات پارلمان به پیروزی رسیده اعلام کرده که برخی از سیاست‌های خود ضد مسلمانان را کنار گذاشته است. ]]> اسلام ستیزی Mon, 12 Feb 2024 08:52:05 GMT http://armageddon.ir/vdch.wnqt23nzwftd2.html مبارزه مسلمانان شهر دیربورن آمریکا با اسلام‌هراسی http://armageddon.ir/vdcg.y9urak9q7pr4a.html به گزارش «آرماگدون»، به نقل از گاردین، در خیابان میشیگان در دیربورن، دیدن تابلوهای تجاری به دو خط عربی و انگلیسی پدیده‌ای عادی است. یک کباب‌فروشی لبنانی روبه‌روی قهوه‌خانه‌ای یمنی قرار دارد و در همسایگی آن مغازه‌ای است که روسری می‌فروشد. موزه ملی عرب آمریکایی، تنها موزه از این دست در ایالات متحده، فاصله اندکی با این منطقه دارد.حضور آمریکایی‌های عرب‌تبار در هر گوشه‌ای از دیربورن قابل مشاهده است. بیش از نیمی از تقریباً ۱۱۰ هزار ساکن آن اصالت خاور میانه‌ای یا شمال آفریقا دارند و این ترکیب فرهنگی منحصر به فرد چیزی است که بسیاری را به این شهر در حال رشد واقع در حومه دیترویت می‌کشاند.اما لفاظی‌های اخیر ضد عربی و اسلام‌هراسانه پس از جنگ اسرائیل علیه غزه باعث ایجاد حس ترس در این جامعه شده است. وال استریت ژورنال در تاریخ ۲ فوریه، دیربورن را «پایتخت جهاد ایالات متحده» نامید که منجر به افزایش تنش‌های آنلاین علیه مسلمانان این شهر شد. در همان روز، نیویورک‌تایمز مطلبی منتشر کرد که ایالات متحده را با شیر و کشورهای خاورمیانه را با حشرات مقایسه کرد؛ امری که بسیاری آن را غیرانسانی و نژادپرستانه خواندند.پس از آن عبدالله حمود، شهردار دیربورن، از افزایش حضور پلیس در اطراف عبادتگاه‌ها و مراکز اسلامی خبر داد، که او آن را نتیجه مستقیم گزارش‌های تنش‌زای وال استریت ژورنال خواند. مسلمانانی که با گاردین صحبت کردند گفتند که حملات ترسناک و تبعیض‌آمیز در رسانه‌ها آنها را به یاد دوران پس از ۱۱ سپتامبر می‌اندازد؛ زمانی که تهدیدهایی علیه مسلمانان آمریکایی انجام و مساجد و اموال شخصی ویران شد.داوود ولید، مدیر اجرایی شعبه میشیگان شورای روابط آمریکایی ـ اسلامی(Cair)، می‌گوید که اگرچه آن دوره تنفر شدیدتر بود، امروزه، بسیاری از مردم به دلیل تشدید احساسات ضد مسلمانان احساس خطر می‌کنند. او خاطرنشان کرد که همین چند روز پیش، یک جوان آمریکایی فلسطینی ۲۳ ساله در تگزاس، به طرز وحشیانه‌ای در جنایتی که پلیس می‌گوید نفرت‌انگیز است، مورد ضرب و شتم قرار گرفت.ساکنان عرب آمریکایی دیربورن می‌گویند که جامعه اسلامی در ۲۰ سال گذشته پس از ۱۱ سپتامبر قوی‌تر شده است و افرادی که در دهه ۲۰۰۰ به بلوغ رسیده‌اند اکنون به رهبران مسلمانان این منطقه تبدیل شده‌اند. با توجه به عناوین و سرمقاله‌های متعصبانه اخیر، جنایات ناشی از نفرت و موارد دیگر اسلام‌هراسی، بسیاری از آن‌ها بیش از هر زمان دیگری احساس قدرت می‌کنند و به مقابله با این موارد برخاسته‌اند.مقاله وال استریت ژورنال اولین بار نیست که دیربورن به‌طور علنی هدف قرار می‌گیرد. تری جونز، کشیش فلوریدا که به سوزاندن نسخه‌های قرآن شهرت دارد، چندین بار در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ تظاهرات ضداسلامی را در این شهر رهبری کرد. ولید می‌گوید از آنجایی که دیربورن بزرگترین جمعیت عرب آمریکایی در ایالات متحده را دارد تقریباً می‌توانیم پیش‌بینی کنیم که چه زمانی تهدیدها متوجه جامعه می‌شوند.دیربورن یک شهر معمولی آمریکایی با پیشینه صنعتی است. در اواخر قرن نوزدهم، اولین موج آمریکایی‌های عرب، که عمدتاً بازرگانان لبنانی بودند، وارد این منطقه شدند. این موج با هجوم مهاجران فلسطینی، یمنی و سوری در سال ۱۹۱۴ همراه شد، پس از آن که شرکت خودروسازی فورد دستمزد کارگران را دو برابر کرد و به ۵ دلار در روز رساند. ساخت کارخانه فورد روژ، یک کارخانه مونتاژ خودرو به مساحت ۲۰۰۰ هکتار در امتداد رودخانه روژ، عرب‌های آمریکایی بیشتری را در نیمه اول قرن بیستم جذب کرد و در طول سه دهه گذشته، مهاجران این کشورها پس از فرار از جنگ در سرزمین‌های خود در دیربورن ساکن شده‌اند. ]]> اسلام ستیزی Mon, 12 Feb 2024 08:46:10 GMT http://armageddon.ir/vdcg.y9urak9q7pr4a.html تشدید انتقادات آمریکایی ها به وال استریت ژورنال به دلیل تبلیغ نژادپرستی و اسلام هراسی http://armageddon.ir/vdcf.1deiw6dyegiaw.html به گزارش «آرماگدون»، به نقل از "الجزیره انگلیسی", وال استریت ژورنال با اشاره به دیربورن واقع در ایالت میشیگان آمریکا در تیتر خود نوشت: به دیربورن، پایتخت جهاد آمریکا خوش آمدید.از زمان انتشار این مقاله در روز جمعه که بر حمایت محلی از حقوق فلسطینیان متمرکز بود، مقامات شهرداری دیربورن، مدافعان حقوق بشر و قانون گذاران آمریکایی از جوامع بزرگ عرب و مسلمان آمریکایی در میشیگان, دفاع کردند.پرامیلا جایپال، نماینده کنگره، در پیامی در شبکه های اجتماعی نوشت: این مطلب منزجر کننده است. وال استریت ژورنال باید از ترویج این نوع اسلام هراسی خجالت بکشد و فوراً از ساکنان دیربورن و از مسلمانان آمریکا عذرخواهی کند.گری پیترز سناتور آمریکایی که نماینده میشیگان است نیز گفت که این مقاله "کل جامعه دیربورن را به خطر می اندازد."به گزارش ایرنا, پیش از این رویترز از افزایش حدود دو برابری وصول گزارش‌ها از تبعیض و نفرت‌پراکنی علیه مسلمانان و فلسطینی‌ها در سه ماهه بعد از آغاز جنگ غزه خبر داد.با گذشت چهار ماه از آغاز نسل‌کشی در غزه، گسترش اسلام‌هراسی در آمریکا در قالب افزایش ۱۸۰ درصدی گزارش‌های تبعیض و نفرت‌پراکنی علیه مسلمانان و فلسطینی‌ها مشهود است.تیراندازی به سه دانشجوی فلسطینی‌الأصل در ایالت ورمونت در ماه نوامبر (آذر و دی) و حمله با چاقو به یک کودک ۶ ساله فلسطینی-آمریکایی در ایالت ایلینوی در ماه اکتبر (آبان و آذر) زنگ هشدار را برای پلیس آمریکا به صدا درآورده است.شورای روابط آمریکایی-اسلامی امروز(دوشنبه) اعلام کرد، تعداد ۳ هزار و ۵۷۸ شکایت در طول سه ماه پایانی سال ۲۰۲۳ دریافت کرده است که با افزایش ۱۷۸ درصدی نسبت به همین دوره در سال ۲۰۲۲، خبر از موج گسترده اسلام‌هراسی در امتداد جنگ غزه دارد.در همین رابطه، وصول ۶۶۲ شکایت درباره تبعیض در محل کار، ۴۷۲ گزارش از جرائم و رفتارهای نفرت‌آمیز، و ۴۴۸ مورد تبعیض در محل تحصیل نیز گزارش شده است.وزارت دادگستری آمریکا در حال رسیدگی به موارد روزافزون اسلام‌هراسی است. از زمان آغاز درگیری‌ها ۲۶ هزار فلسطینی معادل ۱ درصد از جمعیت ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفری غزه به شهادت رسیده‌اند. ]]> اسلام ستیزی Mon, 05 Feb 2024 03:25:25 GMT http://armageddon.ir/vdcf.1deiw6dyegiaw.html ممنوعیت ورود دو زن محجبه به مراسم معاون رئیس جمهوری آمریکا http://armageddon.ir/vdce.o8fbjh8zp9bij.html به گزارش «آرماگدون»، به نقل از الجزیره، جلوگیری از ورود دو زن محجبه به مراسم «کامالا هریس» معاون رئیس جمهوری آمریکا، جنجال گسترده ای را درباره تبعیض در ایالات متحده به راه انداخته است.فیلم‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می دهد که دو زن مسلمان محجبه از ورود به مراسم هریس در لاس وگاس در ۲۷ ژانویه منع شدند.این دو زن مسلمان محجبه با وجود داشتن دعوتنامه به سالن برگزاری مراسم منع شدند، این درحالی است که مسئول امنیتی هیچ توجیهی برای ممانعت از آنها ارایه نکرد به جز اینکه گفت:"من متاسفم".همزمان با ممنوعیت ورود این دو زن، ورود سایر مدعوین به سالن مراسم ادامه داشت که یکی از آنها خطاب به نگهبان گفت: شما به عمد تنها اجازه ورود به ما نمی دهید.یکی دیگر از این دو زن محجبه از نگهبان پرسید که آیا این اقدام با کمپین انتخاباتی دمکرات‌ها تعارض ندارد؟، «این رفتار نژادپرستانه و اسلام هراسانه است».در پی انتشار این فیلم در شبکه‌های اجتماعی، تعدادی از سازمان‌های مدنی از این دو زن مسلمان حمایت کردند.تیم هریس در این باره هیچ اظهارنظر فوری ارایه نکرده است.برخی معتقدند که علت این ممنوعیت، نگرانی مسئولان این مراسم از قطع سخنان هریس و ابراز مخالفت رفتار آمریکا در قبال جنگ غزه بوده است.تعدادی از فعالیت‌های انتخاباتی اخیر جو بایدن شاهد درخواست برای توقف جنگ غزه و متهم کردن رئیس جمهوری آمریکا به مشارکت در نسل کشی غزه است.آمریکا درحالی انتخابات ریاست جمهوری در نوامبر آینده را پیش روی دارد که انتقادات گسترده ای به دولت بایدن به دلیل حمایتش از اسرائیل و پاسخ ندادن به درخواست توقف جنگ در نوار غزه وجود دارد. ]]> اسلام ستیزی Thu, 01 Feb 2024 08:22:06 GMT http://armageddon.ir/vdce.o8fbjh8zp9bij.html شورای مسلمانان کانادا دیدار با ترودو را لغو کرد http://armageddon.ir/vdcd.n052yt0fka26y.html به گزارش «آرماگدون»، به نقل از الجزیره، استفن براون رئیس این شورا دوشنبه گفت که اوتاوا علاقه‌ای به «اتخاذ اقدام قاطع» برای کمک به منظور پایان دادن جنگ در غزه ندارد.وی افزود، «آخرین چیزی که باعث شد کاسه صبر ما لبریز شود» واکنش کانادا به تصمیم دیوان بین‌المللی دادگستری درباره نسل‌کشی در غزه بود.دیوان بین‌المللی دادگستری در حکمی نسبت به تداوم جان باختن مردم غزه ابراز نگرانی و اعلام کرد: اسرائیل باید به کشتار و آسیب رساندن به مردم غزه پایان دهد و اقدامات لازم برای فراهم کردن نیازهای انسانی مردم غزه را فورا اتخاذ کند. اسرائیل باید تدابیر لازم برای جلوگیری از تحریک مستقیم به کشتار گروهی را اتخاذ کند و همچنین باید متعهد به خودداری از قتل، تعدی و تخریب علیه مردم غزه باشد.کانادا در واکنش به این تصمیم دیوان بین‌المللی دادگستری گفت که این حکم را مورد توجه قرار داده است اما از اسرائیل نخواست که این حکم را اجرا کند.رئیس شورای ملی مسلمانان کانادا گفت: این مساله نشان داد که دولت قصد ندارد اسرائیل را پاسخگو کند.وی افزود که به همین دلیل، جامعه مسلمانان کانادا دیگر چیزی ندارد که تاکنون به ترودو نگفته باشد. ]]> اسلام ستیزی Tue, 30 Jan 2024 03:18:38 GMT http://armageddon.ir/vdcd.n052yt0fka26y.html افزایش شکایات درباره اسلام‌هراسی در آمریکا http://armageddon.ir/vdcc.oqma2bqs0la82.html به گزارش «آرماگدون»، حامیان حقوق بشر از زمان شروع جنگ و ناآرامی‌ها در غرب آسیا به افزایش اسلام‌هراسی و تعصبات ضدفلسطینی در آمریکا اشاره کرده‌اند. در میان اتفاقاتی که زنگ خطر را در آمریکا به صدا درآورده می‌توان به تیراندازی در ورمونت در ماه نوامبر که طی آن سه دانش‌آموز فلسطینی‌تبار مورد اصابت گلوله قرار گرفتند و هم‌چنین حادثه دیگری در ایالت ایلینوی در ماه اکتبر که یک کودک ۶ ساله فلسطینی-آمریکایی چاقو خورد، اشاره کرد.خبرگزاری رویترز به نقل از «شورای روابط آمریکایی-اسلامی» گزارش کرد که این گروه طی سه ماه اخیر، ۳۵۷۸ شکایت را درخصوص نفرت‌پراکنی علیه مسلمانان و فلسطینی‌ها دریافت کرده است.تعداد این شکایت‌ها از روز هفتم اکتبر همزمان با حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی در پاسخ به عملیات طوفان‌الاقصی تاکنون حدود ۱۸۰ درصد افزایش داشته است.«شورای روابط آمریکایی-اسلامی» اعلام کرد شکایات مربوط به تبعیض شغلی با ۶۶۲ مورد در صدر فهرست این شکایت‌ها قرار گرفت. هم‌چنین جرایم ناشی از نفرت و حوادث ناشی از نفرت‌پراکنی ۴۷۲ بار و تبعیض در دوران تحصیل ۴۴۸ بار گزارش شده است.در حالیکه جنگ وحشیانه در غزه وارد صد و پانزدهمین روز خود می‌شود، ارتش اشغالگر به گسترش عملیات زمینی خود در شهر خان یونس ادامه می‌دهد، در عین حال حملات هوایی و توپخانه‌ای غیرنظامیان و آوارگان را در این شهر شلوغ هدف قرار می‌دهند. همزمان، نبردهای زمینی بین مقاومت و ارتش اشغالگر در خان یونس همزمان با بازگشت درگیری‌ها به برخی از مناطق شمال نوار غزه ادامه دارند. ]]> اسلام ستیزی Mon, 29 Jan 2024 22:15:54 GMT http://armageddon.ir/vdcc.oqma2bqs0la82.html صورت‌بندی مسئله حجاب در جامعه غربی؛ از فمینیسم تا اسلام‌هراسی http://armageddon.ir/vdcb.9bzurhb8fiupr.html به گزارش «آرماگدون»، مسئله‌مندی حجاب زن مسلمان در اروپا را می‌توان بر سه مدار تحلیل کرد و بر پایه این تحلیل است که نارسایی زیرساخت‌های حقوقی و کثرت‌گرایی فرهنگی در اروپا هنوز نتوانسته است آن را به طور دقیق درمان و مدیریت کند. طبعاً این مسئله‌مندی هرچه دقیق‌تر انجام شود، امکان به فرجام‌رسیدن داعیه کثرت‌گرایی فرهنگی در اروپا بر بستر هویت اروپایی بیشتر می‌شود. فمینیسم، اصالت یا ادعاپیش از حوادث ۱۱ سپتامبر، حجاب به صورت نظام‌مند تصاویر فانتزی‌های شرق‌شناسانه شامل حرمسراها، حجاب (بدون پیوستگی با پدیده عفاف)، فیلم‌های هالیوودی، رقص شکم و بی‌بندوباری جنسی و اروتیک را برمی‌انگیخت. برای اروپایی‌ها، حجاب، خاطره زنان سرکوب‌شده در برقعی را برمی‌انگیخت که تحت حکومت طالبان در افغانستان زندگی می‌کردند. حجاب برای آن‌ها به معنای انقیاد و غیرانسانی‌سازی زنان و قربانیان مقررات مردانه و قوانین ظالمانه اسلام است. در بهترین حالت، یک زن مسلمان از لحاظ اجتماعی، سیاسی و مذهبی محافظه‌کار قلمداد می‌شود. در بدترین حالت، گمان می‌رود زن مسلمان به پوشش حجاب وادار شده است و به عنوان قربانی شکل‌های دیگر سرکوب، شامل قطع عضو تناسلی، خشونت فیزیکی، چندهمسری و سنگسار در نظر گرفته می‌شود. زن مسلمان‌بودن در اروپای غربی امروز آسان نیست، برای نمونه اگر شما زنی مسلمان باشید که در فرانسه زندگی می‌کنید و هر نوعی از حجاب را به تن کنید، شانسی برای استخدام در حوزه عمومی یا بخش دولتی ندارید.اگر شما یک دانش‌آموز مدرسه در فرانسه هستید و به پذیرش حجاب تصمیم گرفتید، باید اساساً آموزش‌تان را ازدست‌رفته تلقی کنید و اگر اتفاقاً از زمره زنانی باشید که برقع و نقاب (حجاب‌های پوشاننده چهره) می‌پوشند، شما اجازه ندارید در فضا‌های عمومی گردش کنید، از این رو باید در خانه بمانید. در سال٢٠٠٤ یک قانون فرانسوی، همه نشانه‌های آشکار مذهب را در مدارس عمومی فرانسه ممنوع کرد. این امر به این معناست که از سال٢٠٠٤ برای دختران مسلمان، انتخاب بین برداشتن حجاب‌شان و ادامه مدرسه یا حفظ حجاب و ترک مدرسه بوده است. در سال٢٠١٠ فرانسه- پس از بلژیک- دومین کشور اروپایی بود که برقع و نقاب را از همه فضا‌های عمومی از جمله خیابان‌ها، فروشگاه‌ها، پارک‌ها و عرصه‌های ورزشی حذف کرد. تحت قوانین فرانسه، زنانی که دارای پوشش برقع و نقاب هستند، به وسیله پلیس به برهنه‌سازی صورت‌شان وادار می‌شوند، باید در کلاس‌های شهروندی شرکت کنند و جریمه ١٩٠دلاری در انتظار آنان است. مردانی که به وادارکردن زنان به پوشیدن برقع و حجاب متهم شده‌اند، با جریمه‌های سنگین‌تری روبه‌رو هستند؛ یک سال زندان و به همان نسبت جریمه‌هایی تا ۳۸ هزار دلار. افزون بر این قانون فرانسه می‌تواند شهروندی هر فردی را که به پوشش حجاب صورت یا وادارکردن زنان به آن متهم است، لغو کند.تنظیمات قانونی پیش‌گفته در بلژیک و فرانسه برای منع برقع و نقاب از فضا‌های عمومی، کشور‌های اروپایی دیگر مانند اسپانیا، هلند، اتریش، ایتالیا و به تازگی سوئیس را به صرافت انداخته است که آن‌ها نیز باید پوشش اسلامی چهره را در ساختمان‌های دولتی، بیمارستان‌ها و حتی حمل‌ونقل عمومی ممنوع کنند. پس از حوادث ۱۱ سپتامبر و در پی آن حوادث تروریستی در اروپا، «حجاب» شبح اسلام رادیکال، تروریسم و اسلحه‌ای پنهان را در میان اروپاییان تداعی می‌کرد. اگر زنان مسلمان به حجاب وادار می‌شوند، همانطور که اغلب اینگونه گمان می‌رود، چه دلایل دیگری وجود دارد که یک شخص عاقل بخواهد این گونه خود را سرتاپا بپوشاند، به ویژه در گرم‌ترین ماه‌های تابستان؟ آن‌ها احتمالاً به شکل‌های رادیکال و سیاسی اسلام تن داده‌اند. اکنون دیگر درک منفعلانه از زن مسلمان خطرناک شمرده می‌شود، نه به دلیل اینکه بنیادی‌ترین حقوق انسانی این زنان نقض می‌شود (اسطوره انفعال)، بلکه به این معنا که زنان می‌توانند دستکاری و وادار شوند به شیوه‌ای خشونت‌آمیز علیه غیرمسلمانان رفتار کنند. حساسیت فزاینده به هر گونه ابراز آشکار مسلمان‌بودن در قلمرو عمومی، بحث درباره جایگاه مسلمانان در اروپا را برانگیخته است. این امر به جابه‌جایی و همان گویی گفتمان جنگ جهانی علیه تروریسم نیز کمک کرده است. تأکید گسترده بر رویه‌های حجاب در رسانه‌ها و گفتمان عمومی، فضای تخالف میان دموکراسی‌های سکولار اروپایی- امریکایی و سنت‌های اسلامی را اشغال کرده و روابط جنسیتی را به نقطه کانونی واگرایی میان مسلمانان و غیرمسلمانان بدل کرده است.در بسیاری از جوامع غربی، افراد عادت کرده‌اند هنگامی که زنی با حجاب بسیار محافظه‌کارانه مانند نقاب می‌بینند، احساس نگرانی می‌کنند و آن‌ها را موجوداتی منفعل و سرکوب‌شده می‌دانند. این تصویر رسانه‌ای با مشاهده دقیق‌تر اخبار و تصاویر این زنان در بهار عربی به شدت به چالش کشیده شد. شمار فراوانی از زنان عرب مسلمان که در اخبار رادیویی و تلویزیونی ظاهر شدند و دیدگاه‌های سیاسی قدرتمندی بر ضددیکتاتور‌های عرب و تحلیل‌های پیچیده‌ای از اوضاع حاکم عرضه کردند، محجبه بودند.برخی از آن‌ها برقع یا نقاب نیز داشتند. این تصاویر پرسش‌هایی را درباره پیش‌فرض‌های‌مان درباره زنانی که چهره یا صورت‌شان را می‌پوشانند، به پیش می‌کشند. به این زنان برچسب بیش از حد محافظه‌کار یا شست‌وشوی مغزی داده‌شده نمی‌چسبد. در واقع این زنان، ما و جهان را به شگفتی واداشتند. زنانی انقلابی وجود داشتند که اجازه نمی‌دادند مردان به جای آنان سخن بگویند و از اینکه در برابر دوربین‌های ملی و بین‌المللی سخن‌شان را بگویند، ابایی نداشتند. در چنین شرایطی واقعاً اینکه آن‌ها چه می‌پوشند، اهمیت ندارد، بنابراین هنگامی که امروزه زنانی را می‌بینیم که برقع یا نقاب دارند، با به یادآوردن بهار عربی، این نکته را باید به خود خاطرنشان کنیم که زنانی که پوشش بسیار محافظه‌کارانه برقع یا نقاب را انتخاب می‌کنند، هنوز دارای ذهنیت، یک دیدگاه سیاسی و صدا هستند. نقاب ممکن است مانند برقع صورت و سر آن‌ها را بپوشاند، اما ذهن آن‌ها را نخواهد پوشاند. به هر روی در مناقشات حجاب در اروپا، مدعای گذرابودن فمینیسم در عمل نشان داده می‌شد، زیرا بر اساس ارزش‌های آن، زنان حق دارند تفاوت، مطالبات و تمایزات خود را بطلبند و مانع خط‌کشی و عینک مردانه در زندگی اجتماعی خود شوند. از آثار مخالفت با انتخاب زنانه حجاب از سوی سیستم مردسالار، جرح و ردی بر اصالت فمینیسم در برخی نظام‌های اروپایی بود. مشاهده‌پذیری و تشدید سوژگی فراری تصدیق می‌کند که در غرب، حجاب به تن کردن در فضا‌های عمومی در عوض اینکه نادیده گرفته شود، توجهات را جلب می‌کند (Ferrari، ۲۰۱۳). در این مورد، حجاب تصویر اسلام را به انحصار خود درآورده است، در حالی که پنهان‌کننده این واقعیت است که زنان مسلمان بسیاری وجود دارند که حجاب ندارند. در چنین شرایطی مشاهده‌پذیری و مشاهده‌ناپذیری بدن زنان مسلمان به کانونی برای ترویج حجاب به مثابه نمادی از «دیگربودگی» مسلمانان بدل می‌شود. گفتمان غربی نیازمند عاملیت جنسی زنان است و می‌خواهد این امر را در گشوده‌بودن تماشای بدن زن حک و تثبیت کند. بیشتر غربی‌ها می‌خواهند زن ابژه‌ای برای نگاه‌های خیره باشد. بازنمایی تصویر زن مسلمان محجبه به عنوان نماد سرکوب جنسیتی به وسیله چنین دیدگاهی برساخته می‌شود، به ویژه با نگاه خیره‌ای که می‌خواهد ببیند.برحسب این ایده، حجاب شکلی از مشاهده‌پذیری میل را بنا می‌نهد؛ میلی برای برداشتن حجاب و تماشای امر دیده نشده. برای یگنگلو تمایل برای نفوذ به پشت پرده حجاب بر اساس میل به سروری، کنترل و شکل‌بندی مجدد سوژه‌ها از طریق مشاهده‌پذیرکردن‌شان شناخته می‌شود (Yegenoglu، ۱۹۹۸). با دنبال کردن این خط فکری، زنان مسلمان احتمالاً مورد هدف هستند، چراکه آن‌ها خارج از هنجار‌های پذیرفته‌شده ایستاده‌اند و در نتیجه در همنوایی با انتظارات جامعه درباره رفتار جنسی و نمایش جنسیتی شکست می‌خورند. در اینجا دوگانه‌ای ظاهر می‌شود، به این معنا که زنان مسلمان محجبه در برابر نگاه خیره به وسیله حجاب مقاومت می‌کنند یا با کشف حجاب، خود را به آن وا می‌گذارند. اولی با این تصویر که حجاب به عنوان نشان مقاومت در برابر هویت غربی است، همبسته است. در چنین چشم‌اندازی است که زن مسلمان محجبه تهدیدآمیز و فاقد شرایط لازم برای ادغام در جامعه هدف قلمداد می‌شود. ابژه اسلام‌هراسی برای بسیاری از سیاستمداران و شخصیت‌های مشهور و عمومی، مقنعه اسلامی نمادی از سرکوب است؛ نشانه‌ای که مهاجران در خانه (کشور میزبان) نمی‌توانند ادغام شوند؛ اینکه اسلام‌گرایان از بیرون (مرز‌های ملی) و در همه جا تهدید می‌کنند. آن‌ها میان چادر ایرانی‌ها، فتواها، سوزاندن کتاب‌ها، خشونت فلسطینی‌ها، قتل و ترور در کشور‌های مسلمان و پوشش مقنعه دختران ارتباط برقرار می‌کنند. همانطور که زمپی و چاکرابرتی مطرح کرده‌اند، اسلام‌هراسی شکل جدیدی از نژادپرستی بر اساس چرخش از نژاد به مذهب است، در حالی که نژادپرستی قدیم متکی بر باور صریح به برتری بیولوژیکی است، نژادگرایی جدید بر باور برتری فرهنگی و مذهبی مبتنی است. لمبرت و مازر (٢٠١١) اشاره می‌کنند «پاکستانی‌هراسی» به وسیله «مسلمان‌هراسی» به مثابه پدیده خیابانی خطرناک جدید جایگزین شده است. در حالی که حدود ۱۰ سال پیش تعریف گروه مجرمان بر سیاهپوستان و مردم آسیایی به عنوان هدف‌های بالقوه متمرکز بود، اکنون به نحوی فزاینده، هدف اولیه‌شان برای حمله، مسلمانان هستند. پس از ۱۱ سپتامبر و حوادث تروریستی اروپا، خطر روزافزون تجاوز و خصومت به خاطر مشاهده‌پذیری هویت مسلمانی زنان مسلمان محجبه را تهدید می‌کند. باید به بررسی ماهیت قربانی‌سازی اسلام و توضیح شکل‌های متفاوت تجاوزی پرداخت که زنان مسلمان در حوزه عمومی تجربه می‌کنند. این بررسی‌ها قاعده‌مندی‌هایی را به ما نشان می‌دهد که بر اساس آن‌ها قربانی بالقوه و واقعی‌شان، به هدف تکراری یورش‌های فیزیکی و کلامی بدل می‌شود. همینطور باید به شکل‌های ناپیدای قربانی‌سازی اسلام‌هراسی مانند خیرگی مداوم، کمین‌کردن و احساس نادیده‌گرفته‌شدن اشاره کرد که از سوی قربانیان بازشناسی و تصدیق می‌شود.همانطور که زمپی و چاکرابرتی تأکید دارند، در فهم فرایندی که اسلام‌هراسی گروه‌هایی را قربانی دلالت و انگاره‌های خود می‌کند، باید آن را به مثابه یک الگوی همیشگی آزار، تجاوز و خشونت دید، نه امری مجزا و تک‌گانه. به این ترتیب این نکته برجسته می‌شود که زن مسلمان در یک چرخه قربانی‌سازی تکراری و چندگانه گیر می‌کند. واضح است که از این چشم‌انداز، پیامد‌های عاطفی، روانی و رفتاری منحصربه‌فردی برای قربانیان بالقوه و عملی آن به همراه می‌آورد. احساس مادونی، نبود اعتمادبه‌نفس و عزت، افسردگی، احساس گناه و پسرفت، همه از جلوه‌های همین امر است. پیوند متقابل فرهنگی دارای اثر یکدست‌کننده‌ای بر پوشش مسلمانان و محوکردن برخی هویت‌ها و تاریخ‌های متنوع حجاب مسلمانان است. بسیاری از محققان حجاب در اروپا معتقدند این تعارض و ابهامات سیاستی ناشی از نداشتن درک عمیق مسئله حجاب زن مسلمان است. تعارض سیاستی کشور‌های اروپایی در مسئله حجاب و تحدید‌های متعدد زنان محجبه در این کشور‌ها با وجود گرایش روزافزون زنان این کشور‌ها به حجاب اسلامی، سردرگمی و ابهام را در نحوه رویارویی با این پدیده- حتی برای کشور‌های اسلامی مانند جمهوری اسلامی ایران- ایجاد کرده است.اخیراً اروپا کوشیده است با خوانشی نو از اسلام، بر این تعارض و ناکارآمدی چیره شود. قرائت «اسلام رحمانی» و اسلام اروپایی به مثابه «دینی برای همه مردم در همه کشورها» شاید بتواند مشکل اصلی رویارویی را حل کند، البته این در صورتی است که غرب این مفهوم را همراستا با فهم مسلمانان و همچنین همراه با زیرساخت اخلاق‌مدارانه فهم کند و آن را سیاست اصلی خود قرار دهد. در صورتی که اروپا قصد تحمیل قرائت خود از اسلام را داشته باشد، اولاً همچنان در شرایط نفهمیدن مسئله قرار گرفته است و ثانیاً موجب افزایش مناقشات میان مسلمانان و اروپاییان می‌شود. اگر غرب قرائت خود از اسلام بنیادگرا، خشونت‌طلب و مخالف آزادی و گفتگو را ترجیح می‌دهد و اسلام رحمانی را اسلام مخالف تنگ‌نظری و دشمنی و موافق گفتگو و تکثر و آزادی می‌داند که تنها در عرصه ساحت فردی ورود کرده و ساحت‌های دیگر زندگی اجتماعی انسان‌ها را به خود واگذار کرده است؛ شناختی حداقلی و مطلقاً لیبرال از اسلام دارد که پیشرفتی نسبت به گذشته دربر نخواهد داشت. ]]> اسلام ستیزی Sun, 28 Jan 2024 12:13:06 GMT http://armageddon.ir/vdcb.9bzurhb8fiupr.html ابراز نگرانی نماینده ویژه کانادا نسبت به افزایش اسلام‌هراسی http://armageddon.ir/vdca.on0k49n6u5k14.html به گزارش «آرماگدون»، به نقل از خبرگزاری تقریب، امیره الغوابی، نماينده ويژه كانادا در مبارزه با اسلام‌هراسی تأکید کرد که سرمای آزادی بيان، درد اسلام‌هراسی را كه مسلمانان در كانادا به خاطر جنایات مداوم در نوار غزه احساس می‌كنند، تشديد می‌كند.بسیاری از اعضای جوامع مسلمان، عرب و فلسطینی در کانادا در حال حاضر برای به اشتراک گذاشتن نظرات خود در مورد آنچه در غزه اتفاق می‌افتد، احساس امنیت نمی‌کنند.پلیس کانادا از زمان شروع جنگ اسرائیل علیه غزه در ماه اکتبر افزایش قابل توجهی در تعداد جنایاتی که مسلمانان و یهودیان را هدف قرار می‌دهند، گزارش کرده است.الغوابی گفت که در پی این جنایات ضداسلامی، بسیاری از خانواده‌های کانادایی کشته شده‌اند.امیره الغوابی که سال گذشته به عنوان نماینده ویژه کانادا در مبارزه با اسلام‌هراسي منصوب شد، بر مسائل و سیاست‌هایی که بر زندگی مسلمانان در کانادا تأثیر می‌گذارد، نظارت می‌کند و به دولت‌ها در مورد بهترین روش برای جلوگیری از نفرت ضد مسلمانان مشاوره می‌دهد.ملانی جولی، وزیر امور خارجه کانادا گفت که هرگز ندیده است، یک موضوع بین‌المللی تا این اندازه در کانادا درگیری ایجاد کند.وی افزود: «تنش‌ها و خشونت‌ها در مونترال و تورنتو دلخراش است. ما باید بتوانیم به یکدیگر اعتماد کنیم.»الغوابی همچنین گفت: «مردم حق دارند در مورد نظرات خود بدون ترس از مجازات صحبت کنند. مردم حق دارند احساس امنیت کنند و اگر گفتار به لفاظی‌های نفرت‌انگیز تبدیل شود، عواقبی برا آنها در پی خواهد داشت.» ]]> اسلام ستیزی Sun, 28 Jan 2024 08:09:53 GMT http://armageddon.ir/vdca.on0k49n6u5k14.html اجباری شدن تدریس ماده درسی «اسلام هراسی» در مدارس آمریکا http://armageddon.ir/vdcj.heafuqevvsfzu.html به گزارش «آرماگدون»، به نقل از الخلیج ۳۶۵، دیوید اس بنکس، رئیس مدارس نیویورک گفت: مدیران مدارس راهنمایی و دبیرستان برای کمک به مقابله با پیامدهای جنگ اسرائیل علیه غزه در مدارس آموزش های اجباری خواهند دید.قرار است شهر نیویورک برنامه های درسی جدیدی را در مورد یهودی ستیزی و اسلام هراسی در مدارس دولتی خود ارائه دهد، به طوری که مدیران و معلمان درباره چگونگی گفتگو در مورد مسایلی با ماهیت سیاسی آموزش می بینند.این اقدام در پاسخ به انتقادهایی صورت می گیرد که این سیستم نسبت به بررسی نگرش و مواضع دانش آموزان و معلمان در قبال جنگ اسرائیل علیه حماس بسیار کم کاری کرده است.مؤسسات آموزش عالی مانند دانشگاه هاروارد و دانشگاه پنسیلوانیا با واکنش شدید نسبت به موضع خود در قبال جنگ مواجه شدند.بنکس بر اهمیت آموزش و پاسخگویی به دانش آموزان و کارکنان تاکید کرد.این اقدام دو ماه پس از تظاهرات در دبیرستان هیلکرست در کوئینز انجام شد که در آن معلم طرفدار اسرائیل مورد حمله قرار گرفت. بیشتر اختلافات محلی در نیویورک و سایر شهرستان‌ها به اختلافات ملی داخل کلاهای درس درباره موضع ملی در قبال اسرائیل تبدیل شده است.«مایکل بلومبرگ» شهردار پیشین نیویورک گفت: در ماه مارس آموزش اجباری را برای مدیران مدارس راهنمایی و دبیرستان درباره چگونگی گفتگوهای عمیق جنگ در غزه گذاشته می شود.وزارت آموزش و پرورش همچنین کارگاه هایی را برای آموزش والدین درباره مبارزه با تبعیض ارائه خواهد کرد و یک شورای مشورتی بین ادیان به منظور کمک به پاسخگویی تشکیل خواهد داد.مدارس دولتی شهر نیویورک به دلیل گزارش‌های مربوط به تبعیض موضوع تحقیقات حقوق مدنی فدرال هستند. این مسئله سیستم را برای تسریع در اجرای تحقیقات ویژه درباره شکایات مربوط به یهودی ستیزی و اسلام هراسی سوق داد.رویکرد بحث درباره جنگ در کلاس‌های درس در بیش از هزار و ۶۰۰ مدرسه دولتی شهر بسیار متفاوت است. برخی از مربیان سعی کردند از بحث در مورد درگیری به طور کلی اجتناب کنند، آنها نگرانند که به بحث های داغ کشیده شوند، در حالی که برخی به دانش آموزان اجازه می دادند نظرات خود را آزادانه بیان کنند.بنکس حادثه هیلکرست در ماه نوامبر را محکوم کردند که در آن صدها دانش‌آموز در اعتراض به معلمی که در رسانه‌های اجتماعی از اسرائیل حمایت می‌کرد، سالن‌ها را پر کردند، به همین دلیل مدیر جدید برای هیلکرست تعیین شد.اتحادیه آزادی‌های مدنی نیویورک گزارش‌هایی را از دانش‌آموزانی دریافت کرد که پس از بیان اظهاراتی در طرفدار فلسطین، با آزار و اذیت و مجازات‌های انضباطی مواجه شدند.بنکس تاکید کرد: هدف این سیستم تشخیص بهتر بین اختلاف نظر و نفرت بر اساس احترام است. ]]> اسلام ستیزی Wed, 24 Jan 2024 06:54:45 GMT http://armageddon.ir/vdcj.heafuqevvsfzu.html اولین دوره آموزشی مقابله با اسلام هراسی برای FBI http://armageddon.ir/vdci.3ayct1azubc2t.html به گزارش «آرماگدون»، به نقل از «abc۷news»،با افزایش اسلام‌هراسی در سراسر آمریکا مسلمانان به این فکر افتاده‌اند تا در همکاری با «اف بی آی» این سازمان را مجاب به انجام اقداماتی برای توقف این پدیده کنند.«ماها الگنایدی»، مدیر اجرایی «گروه شبکه‌های اسلامی» مستقر در منطقه خلیج سان فرانسیسکو می‌گوید: ما می‌خواهیم که اف بی آی در پیشگیری از اقدامات اسلام هراسانه و واکنش به نفرت با ما همکاری کند.وی افزود: از هر دو دانش آموز مسلمان، یک نفر به خاطر دین و ایمان خود مورد آزار و اذیت قرار می گیرد و بر اساس برخی نظرسنجی‌ها، جوامع مسلمان بیش از هر جامعه مذهبی دیگری در تعامل خود با مجریان قانون تعصب را تجربه می کنند.«گروه شبکه‌های اسلامی» اولین دوره آموزشی در نوع خود را با مشارکت حدود ۲۰۰ مامور و مقام از اف بی آی و وزارت دادگستری در دفتر مرکزی اف بی آی در در سانفرانسیسکو برگزار کرد و چندین سازمان مسلمان آمریکایی دیگر نیز به آنها پیوستند.الگنایدی گفت: نوع آموزشی که آژانس های فدرال دریافت می کردند مستقیما از مسلمانان نبود و به همین دلیل است که این آموزش قابل توجه بود.وی افزود: ما توانستیم در مورد موضوعاتی که می‌خواستیم بحث کنیم و درباره اینکه ما که هستیم و دیدگاه مردم نسبت به مسلمانان چگونه است، گفتگوهای طولانی انجام دادیم.مدیر اجرایی «گروه شبکه‌های اسلامی» ادامه داد: این آموزش بر این موضوع متمرکز است که چگونه اسلام هراسی چیزی بیش از تعصب آشکار و نژادپرستی است.وی تصریح کرد که اسلام هراسی در آمریکا شامل کلیشه‌ها و اطلاعات نادرست است که منجر به تبعیض نهادی علیه مسلمانان آمریکایی می شود و هیچ ارتباطی با سیاست امنیت ملی ندارد.به گفته الگناید، عدم اعتمادی که همیشه بین اف‌بی‌آی و جوامع مسلمان وجود داشته است، موجب شده است تا اسلام هراسی گسترش روزافزون داشته باشد.«سلام المرآتی»، رئیس شورای روابط عمومی مسلمانان که در این نشست آموزشی شرکت داشت نیز در این باره گفت: حتی قبل از ۱۱ سپتامبر در ۵۰ سال گذشته نیز با جامعه مسلمانان آمریکا به عنوان یک جامعه مشکوک برخورد شده است.او تلاش کرد، نشان دهد که چگونه میلیون‌ها دلار برای تامین مالی اسلام هراسی که بر سیاست فدرال تأثیر می گذارد در آمریکا خرج می شود.المرآتی افزود: برای آژانس‌هایی مانند اف بی آی بسیار مهم است که ارتباط بین اسلام هراسی و سیاست های امنیت ملی مانند ممنوعیت سفر مسلمانان به آمریکا در دوران ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» در سال ۲۰۱۷ میلادی را درک کند.وی همچنین گفت: در برخورد با جنایات ناشی از نفرت، بسیار مهم است که جامعه مسلمانان به اف بی آی هنگام ورود و تحقیق اعتماد کند، زیرا متاسفانه در حال حاضر اعتماد به پایین ترین حد خود رسیده است.«رابرت تریپ»، مامور ویژه اف بی آی که مسئول دفتر مرکزی سانفرانسیسکو است، گفت که این جلسات به پر کردن شکاف با مسلمانان کمک می‌کند.تریپ افزود: یکی از نگرانی‌هایی که مطرح شد این است که چگونه مجریان قانون جامعه مسلمان را درک می کنند؛ من دیدگاه آنها را درک کردم و این برای ما در توسعه استراتژی های ارتباطی مفید است.الگنایدی امیدوار است که اف بی آی بیشتر مسلمانان را تشویق کند تا جنایات ناشی از نفرت را گزارش کنند.وی تاکید کرد که برای تغییر سیاست‌ها باید کار را از آموزش شروع کرد و امیدواریم که این جلسات آموزشی بتواند کارگشا باشد. ]]> اسلام ستیزی Wed, 24 Jan 2024 06:49:11 GMT http://armageddon.ir/vdci.3ayct1azubc2t.html