آرماگدون - پربيننده ترين عناوين :: rss_full_edition http://armageddon.ir/ Tue, 14 Aug 2018 05:01:35 GMT استوديو خبر (سيستم جامع انتشار خبر و اتوماسيون هيئت تحريريه) نسخه 3.0 http://armageddon.ir/skins/default/fa/{CURRENT_THEME}/ch01_newsfeed_logo.gif تهیه شده توسط پايگاه خبری،اطلاع رسانی آرماگدون http://armageddon.ir/ 100 70 fa نقل و نشر مطالب با ذکر نام مؤسسه فرهنگی آرماگدون آزاد است. Tue, 14 Aug 2018 05:01:35 GMT 60 آرماگدون چیست ؟ http://armageddon.ir/vdcc2aqpl2bq.8a.html كلمه آرماگدون(Armageddon) یا هرمجدّون واژه ایست یونانی که از ترکیب دو کلمه «هر» به معنی تپه یا کوه و «مجدّون» به معنی بلند ، مشرف و یا شریفان تشکیل شده است. در اصل این واژه نام منطقه ای است در ۲۰ مایلی جنوب شرقی بندر حیفا در شمال فلسطین اشغالی واقع شده و در طول تاریخ ، شهری استراتژیك بوده است.در عهد قدیم کتاب مقدس نیز چندین بار به نبردهای رخ داده در این محل اشاره شده است. از سوی دیگر این کلمه در واژه نامه های آمریكایی مانند فرهنگ وِبستِر به معنی نبرد نهایی حق و باطل در آخرالزمان است . همچنین بنا به آنچه در باب شانزدهم مكاشفات یوحنا در عهد جدید آمده است ، جنگی عظیم در این منطقه رخ می دهد و سپاهیان مسیح در مقابل سپاهیان ضد مسیح (Anti Christ) می جنگند و سرنوشت نهایی آدمی بر روی كرۀ زمین به این نبرد بستگی دارد. كشیشان بینادگرا معتقدند این جنگ ، نبردی هسته ای است و در این نبرد همه اعراب و ایران با کمک روسیه (به طور کلی مسلمانان) به اسرائیل هجوم خواهند برد.سپس ضد مسیح وارد خاورمیانه می شود و تندیس خود را در معبد یهودی نصب می كند واز همه جهان می خواهد كه آن را به جای خدا بپرستند. در راستای این اعتقادات مكاتب جنبشها و فرقه هایی به وجود آمده است، اعضای این فرقه ها اعتقاد دارند كه وظیفه مهم آنان فراهم كردن مقدمات ظهور حضرت مسیح (ع) است. لذا برای نیل به این مقصود تضعیف نظامی اعراب (در اصل مسلمانان) و حمایت مالی، سیاسی و نظامی و تقویت فن آوری هسته ای اسرائیل را از جمله وظایف خود می دانند. مكتب صهیونیسم مسیحی اعتقاد به فراهم آوردن مقدمات ظهور حضرت مسیح (ع) از عوامل به وجود آمدن مكتب صهیونیسم مسیحی و مبلغان انجیل می باشد، اصول و مبانی جریان مبلغان انجیل در آمریكا و انگلیس حمایت همه جانبۀ عقیدتی و سیاسی از صهیونیسم می باشد و اعتقاد دارند كه «دوباره تولد یافته می باشند» و فقط اینان اهل نجات خواهند بود و دیگران هلاك خواهند شد. از ویژگیهای ممتاز پیروان این مكتب اعتقاد راسخ و تعصب خاص به صهیونیسم می باشد و بنابه گفته برخی تعصب این مسیحیان به صهیونیسم بیش از صهیونیست های یهودی مقیم اسرائیل و آمریكا می باشد (كه به ایشان نام صهیونیسم مسیحی اطلاق می شود). به اعتقاد این مكتب پیروان كلیسای پروتستان برای ظهور دوباره مسیح باید چند خواستۀ مسیح را كه در تفاسیر انجیل قرن بیستم به عنوان پیشگویی های انجیل بیان شده ، عملی نمایند. این جریان در پروتستانتیسم با عنوان «خواسته های مسیح» شهرت دارد. عملی شدن این خواسته ها دارای هفت مرحله است که عبارتند از : ۱- مهاجرت یهودیان از سراسر جهان به سرزمین فلسطین(سرزمین موعود). ۲- تشکیل دولت یهودی اسرائیل در گستره ای از رودخانه نیل تا رودخانه فرات. ۳- موعظه شدن بنی اسرائیل توسط توسط کلیسا و انجیل برای روی آوردن به آئین مسیحیت. ۴- به بهشت رفتن تمام کسانی که به کلیسا ایمان آورده اند. ۵- سپری شدن دوران فلاکت و بدبختی مردم جهان به مدت هفت سال. ۶- تخریب مسجدالاقصی و قبه الصخره توسط یهودیان و ساختن معبد سلیمان به جای آنان و آغاز نبرد آرماگدون. ۷- شکست لشکریان ضدمسیح و استقرار پادشاهی مسیح در سرزمین مقدس. نبرد آرماگدون و اسلام از سوی دیگر در سالهای گذشته تبلیغات وسیعی در کشورهای اسلامی و مسلمانان صورت گرفته که پس از ظهور منجی مسلمانان درآخرالزمان ، سپاهیان اسلام در نبرد آرماگدون مقابل کفار و مشرکین و دشمنان اسلام خواهند جنگید. حتی برخی سعی دارند تا روایات و احادیث مختلف در خصوص آخرالزمان(مانند نبرد قرقیسیا) را به این نبرد نسبت دهند. در این میان فرقه های انجیل گرا با استناد به این اصل که در نبرد آرماگدون سپاهیان مسیح در مقابل سپاهیان ضد مسیح می جنگند ، با فشار بر دولتهای غربی، مسلمانان و سپاهیان اسلام به عنوان سپاهیان ضد مسیح معرفی می نمایند که برای ظهور مجدد مسیح و استقرار حکومت جهانی مسیح باید کلیه مسلمانان و کشورهای اسلامی از بین بروند. رهبران مذهبی فرقه های پروتستان در سراسر جهان علی الخصوص در آمریكا واروپا كه به این مكتب نوظهور «خواسته های مسیح» اعتقاد دارند، در سالهای گذشته (پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران) اعتقادات یاد شده را به شدت در جامعه آمریكا و اروپا تبلیغ كرده و در آمریكا در این زمینه صدها كتاب منتشر شده و فیلم های گوناگونی به نمایش در آمده اند. به عنوان نمونه یک كشیش آمریكایی به نام «هال لیندسی» که از افراد مخالفان سرسخت جمهوری اسلامی ایران می باشد ،كتابی را تحت عنوان «در پیشگوییهای انجیل، جای آمریكا كجاست ؟» تألیف نموده كه یكی از پر فروش ترین كتاب های سال ۲۰۰۱ در آمریكا به شمار آمده است. در این كتاب نقش دولت واشنگتن در جنگ آرماگدون بیان شده است. نویسنده در این كتاب اثبات نموده است كه دولت آمریكا جنگ آرماگدون را رهبری خواهد كرد و مخالفان مسیح در سراسر جهان را كه قبل از آغاز این جنگ باعث ایجاد رعب و وحشت در جهان شده اند، شكست خواهد داد. اعتقاد به جنگ آرماگدون یکی از عوامل و دلایل پشت پرده آمریكا در حمله به عراق و سعی در عاری ساختن منطقه ی خاورمیانه از سلاح های هسته ای و فراهم آوردن شرایط برای راه انداختن این جنگ می باشد. در این جنگ انگلیس همكار آمریكا خواهد بود. دولت آمریكا در اوج جنگ سرد، موشك های هسته ای قاره پیمای خود را «شمشیرهای جنگ مقدس» نامیده بود. پیروان این مكتب در سالهای گذشته تبلیغ كرده اندكه عملیات توفان صحرا علیه عراق در سال ۱۹۹۱، حمله آمریکا به افغانستان ، تجاوز اخیر به عراق و اشغال این کشور ، حمله اسرائیل به لبنان و... فراهم كردن مقدمه ای برای جنگ آرماگدون بوده است. ]]> علی صابونچی آرماگدون Wed, 15 Jun 2011 11:35:53 GMT http://armageddon.ir/vdcc2aqpl2bq.8a.html گزارش تصویری کشتار مسلمانان میانمار به دست بودائیان +18 http://armageddon.ir/vglebw8vijh8w.rzjj.9b2.html ]]> اسلام ستیزی Fri, 20 Jul 2012 05:38:00 GMT http://armageddon.ir/vglebw8vijh8w.rzjj.9b2.html آیت‌الله مرعشی نجفی به روایت تصویر http://armageddon.ir/vglgrx9u4ak9n.1qaa.prv.html آیت‌الله مرعشی نجفی تا هنگام وفات موفق به زیارت خانه خدا نشد؛ تا واپسین روزهای عمر بارها از ایشان سؤال می‌شد چطور تا حالا مشرف نشده‌اید؟ می‌فرمود: مستطیع نشدم، من نمی‌توانم وجوهات را برای خود صرف کنم!آیت‌الله سید شهاب‌الدین مرعشی نجفی، (۱۳۱۵ - ۱۴۱۱ ه.ق) فرزند آیت‌الله سید شمس‌الدین محمود حسینی مرعشی بود، ایشان فقیه، ادیب و محدث عالیقدر جهان اسلام و تشیع در عصر حاضر بود و از محضر اساتید نجف در علوم مختلف کسب فیض کرد، آنگاه خود بر کرسی تدریس تکیه زد.*عدم تشرف به بیت‌الله‌‌الحرامحاج سید محمود مرعشی، فرزند آیت‌الله مرعشی درباره پدر می‌گوید: آیت‌الله نجفی تا هنگام وفات موفق به زیارت خانه خدا نشدند، تا واپسین روزهای عمر بارها از ایشان سوال می‌شد چطور تا حالا مشرف نشده‌اید؟ می‌فرمود: مستطیع نشدم!یک وقتی شخصی گفت: آقا این همه پول در اختیار شما هست، شما چگونه مستطیع نشدید؟فرمود: این پول‌ها از آن من نیست، مال وجوهات، سهم امام و سهم سادات، مطالبه عبّاد و زکوات است و من نمی‌توانم اینها را برای خود صرف کنم و به مکه مشرف شوم، در حالی که از خودم هیچ چیزی در دنیا ندارم، پس من مستطیع نیستم.دیگری گفت: یک وقت ممکن است کسی شما را مهمان کند، فرمود: من باید بدانم آن پولی که می‌خواهم با آن مرا میهمان کند، از کجا تامین شده است؛ خدای ناکرده پول‌های شبهه‌ناک نباشد، دلم می‌خواهد که پول از آن خودم باشد.*مصرف بیت‌المالاگر کسی در حرم مطهر به ایشان وجوهاتی می‌داد، همان شب باید آن را به مصرف می‌رساند و نمی‌گذاشت به صبح برسد، شبی پولی در حرم با نیت وجوهات به ایشان داده شد، وقتی به منزل آمد، فرمود: به نانوا زنگ بزنید، (نان طلاب را می‌‌داد) و این پول را به ایشان بدهید تا مسئولیت از گردن من برداشته شود، ممکن است نصف شب خداوند عمر مرا بگیرد و بعد این پول...*دارایی آیت‌الله مرعشی هنگام رحلتعصر آخرین روزی که ایشان به حرم مطهر مشرف شد، با غسل و وضو بودند، وقتی بعد از نماز مغرب و عشاء به خانه مراجعت کرد، دارایی ایشان هشت تا صد تومانی بود و هیچ پولی در هیچ بانکی و نزد هیچ شخصی نداشت، مگر پول‌هایی که نزد بعضی از اشخاص در تهران و قم و بعضی از شهرستان‌های ایران داشتند که به آنها قسم داده بودند حتی فرزندان من هم مطلع نباشند و ما پس از رحلت ایشان آگاه شدیم، آقا پول‌هایی به این افراد که عده‌ای تجار متدین بودند، حواله می‌دادند و لیست‌هایی از فقرا را به آنها می‌داد تا پول‌ها را در منزل افراد ببرند و آنها فقط با نشانی منزل حتی اسم صاحب منزل را هم نمی‌دانستند و حق پرسیدن هم نداشتند، آنها هم نمی‌دانستند که این پول‌ها از طرف چه کسی است.*غذا و لباسمعمولاً در شبانه‌روز یک وعده غذا میل می‌کردند و آن هم در تابستان غالباً نان و ماست و دوغ و در زمستان آش استفاده می‌کرد.درباره لباسش می‌گفت: از روزی که من خود را شناختم، یک ذره لباس خارجی مصرف نکردم، هر چه لباس می‌پوشید، ساخت داخل بود، روزی خیاط گفت؛ آقا دکمه‌ای که ما می‌گذاریم از خارج می‌آید، فرمود: ‌از همین قیتان‌هایی که ساخت ایران هست، دکمه درست کنید تا دکمه آن هم خارجی نباشد.در طول زندگیش غذا و لباسی که مصرف می‌کرد، از وجوهات شرعیه نبود، بلکه از نذورات افراد علاقه‌مند به ایشان بود که می‌گفتند: ‌آقا ما این پول را نذر شما می‌کنیم، هرگونه که می‌خواهیم هزینه کنید، لذا ایشان این نذورات را صرف مصارف شخصی خویش می‌کرد و از وجوهات و بیت‌‌المال استفاده نمی‌کردند. ضمن اینکه خودش نسبت به مصرف وجوهات بسیار حساس بود، به ما هم زیاد نصحیت می‌کرد و می‌فرمود: «حکم آتش دارد می‌سوزاند مراقب باشید، خدای نکرده زندگیتان آلوده به این جهات نشود.»بارها طلبه‌هایی که می‌آمدند و وجوه می‌آوردند و رسید، دریافت می‌کردند، گاهی می‌خواستند وجوهی از ایشان بگیرند یا برگردانند، خیلی نصیحت می‌کرد و می‌فرمود: «من مقداری برای معاش شما می‌دهم، ولی در مصرف آن نهایت دقت کنید، شما روحانی هستید، باید بیش از هر کس دیگری مواظب بیت‌المال باشید، خدای نکرده اگر روحانی خلاف این کند، ما از مردم دیگر چه توقعی داریم.*خرید ماشینیادم هست که مادر ما می‌فرمود: آقا چرا شما یک ماشین پیکان که هر شخصی دارد، نمی‌خرید؟ در جواب گفت «از کجا؟ از خود پول ندارم، این پول‌ها هم که وجوهات است، من بیایم از مال وجوهات ماشین شخصی بخرم. حالا من روزی یک بار درس می‌روم و روزی دو بار هم به نماز جماعت جمعش یک ساعت و نیم نمی‌شود، من یک اتومبیل از وجوهات بخرم و در بیست و چهار ساعت، یک ساعت و نیم از آن کار بکشم، بقیه‌اش اینجا بخوابد. فردا جواب ولی عصر(عج) را چه بدهم!؟ آیت‌الله مرعشی تا آخرین روز زندگیش از ماشین شخصی استفاده نکرد و برای رفتن به درس و نماز مانند دیگران کرایه می‌داد و سوار تاکسی می‌شد.برای مساجد و حسینیه‌ها به مشکل اجازه صرف وجوهات می‌داد، می‌فرمود: از هدایا و تبرات استفاده کنید، هزینه کتابخانه نیز در مرحله اول از غیر وجوهات تامین می‌شود و تنها مواقع ضروری از وجوهات استفاده می‌شود، ولی برای ساختن مدارس علمیه اجازه می‌داد و می‌فرمود: اینجا جایی است برای سربازان امام زمان (عج).آیت‌الله العظمی مرعشی تا لحظه وفات در حفظ بیت‌المال دقت می‌کرد، در وصیتنامه‌اش می‌خوانیم: من به زودی از این دنیا می‌روم، در حالی که برای ورثه خود جز نامی نیک باقی نگذاشتم و آنها را به خداوند بزرگ سپرده‌ام. ]]> جهان اسلام Wed, 20 Jun 2012 22:15:51 GMT http://armageddon.ir/vglgrx9u4ak9n.1qaa.prv.html گزارش تصویری کشتار مسلمانان در آفریقای مرکزی(2) +18 http://armageddon.ir/vglh.qnit23nxmuzdt22fy..html به گزارش «آرماگدون» ، سازمانهای غیردولتی بشردوستانه از ادامه جنایات و ناامنی در بانگی پایتخت آفریقای مرکزی ابراز نگرانی کردند.عفو بین الملل در گزارش خود از فعالیت‌های گروه موسوم به آنتی بالاکا (گروههای شبه‌نظامی مسیحی) از اصطلاح «پاکسازی قومی» مسلمانان استفاده کرده است. این سازمان مردم نهاد خواستار استقرار سریع نیروها برای پیشگیری از کشتار بیشتر شد.در بانگی هر روز اجسادی از سطح خیابان‌ها جمع آوری می‌شود. این افراد که اغلب مسلمان هستند، به دست گروه‌های شبه نظامی مسیحی به قتل می‌رسند.روز گذشته در مجموع ۱۰ نفر به دست گروههای آنتی بالاکا کشته شدند. هیچ نیرویی در برابر جنایات این گروهها حضور نیافت و فقط سازمان‌های مردم نهاد با ناتوانی نظاره‌گر این فعالیت‌های غیرانسانی هستند.«پیر بوکرت» عضو دیده‌بان حقوق بشر احتمال داد چند هفته دیگر، هیچ شهروند مسلمانی در بانگی و در شرق آفریقای مرکزی نباشد.عفو بین الملل می‌گوید سربازان نیروهای بین‌المللی قادر به جلوگیری از پاکسازی قومی مسلمانان نیستند. بازرسان عفو بین‌الملل از واکنش کمرنگ جامعه بین الملل انتقاد کردند.«بان کی ‌مون» دبیر کل سازمان ملل متحد٬ در واکنش به این درگیری‏های خونین، هشداری شدید و فوری داد و گفت: خشونت‌ها و خون‌ریزی‌های فرقه‌‌ای در جمهوری آفریقای مرکزی، ‌‌نگران ‌کننده ‌افزایش یافته است. او از هر دو طرف درگیر در این نبرد خونین، خواستار توقف خشونت‌ها و محافظت از غیرنظامیان شد.درحالی که فرانسه به تازگی نزدیک به هزار نیروی نظامی را به منظور تأمین امنیت‌ در این کشور مستقر کرده است ٤ میلیون مسلمان در آفریقای مرکزی ناگزیر به پناهنده شدن به مساجد بانگی گردیدند. پناه جویان ادعا می‌کنند که سربازان فرانسوی مستقر در منطقه، کشت‌وکشتارهای شبه نظامیان مسیحی آنتی بالاکا را نادیده می‌گیرند.درگیری‌های مرگبار آفریقای مرکزی فقط در دسامبر گذشته بیش از هزار کشته و نزدیک به یک میلیون آواره و بی‌خانمان برجا گذاشته است ]]> اسلام ستیزی Sat, 22 Feb 2014 10:00:39 GMT http://armageddon.ir/vglh.qnit23nxmuzdt22fy..html اماکن مذهبی قرقیزستان؛ محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها http://armageddon.ir/vdch.-n-t23nmwftd2.html به گزارش «آرماگدون» ، به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در قرقیزستان؛ در این پیش نویس که توسط کمیسیون امور مذهبی وابسته به ریاست جمهوری قرقیزستان پیشنهاد شده است بررسی (بازنگری) مجوز فعالیت‌های مدارس مذهبی، ثبت نمازخانه و همچنین منع حضور افراد زیر سن قانونی بدون حضور والدین در مساجد دیده می‌شود که این پیشنهادات را می‌توان رد یا قبول کرد.اصلاحیه و تغییر این پیش نویس به مدت سه سال به طور انجامید و در سال گذشته این سند حتی به پارلمان نیز راه یافت که در کمیته‌های مربوطه بدان پرداختند، اما پس از به وجود آمدن کاستی‌ها و مشکلات در کمیته دولتی مذهبی این سند کنار گذاشته شد. پس از آن این متن با مشارکت کارشناسان نهایی شد و تصمیم بر آن شد که به بحث عمومی گذاشته شود.«زائیر بیک ارگشوف»، مدیر کمیته دولتی درباره نوآوری در این قانون اظهار کرد: بر اساس قانون فعلی نمازخانه‌ها و کلیساهای خانگی نیازی به اخذ مجوز ندارند. به همین دلیل تعداد نمازخانه‌ها افزایش یافته و در همه جا همانند ساختمان‌های چند طبقه، کافه‌ها و رستوران و بازار به چشم می‌خورند و همان طور که مشخص است ساز و کار مساجد و آموزش‌هایی که توسط امامان جماعت داده می‌شود، مشخص و تحت نظارت نیست.وی افزود: آنچه ممکن است در نمازخانه‌ها رخ دهد و این که چه آموزش‌هایی در آنها داده می‌شود از کنترل و نظارت خارج است؛ با تصویب این قانون تمامی این نمازخانه‌ها و هر محلی که در آن امور دینی جریان دارد باید به ثبت برسد و این یکی از بخش‌های مهم این پیش نویس جدید است. علاوه بر این در پیش نویس جدید تبلیغات مذهبی میان کودکانی که زیر سن ۱۶ سال هستند منع شده است و این شامل حال تمامی سازمان‌های آموزشی می‌شود.در این زمینه شکایت‌های زیادی از والدین دریافت شد که افراد ناشناسی در بیرون از خانه برای کودکان تبلیغات مذهبی انجام می‌دهند به همین دلیل تصمیم بر آن شد که علاوه بر والدین، دولت در این زمینه دخالت کند. به گفته این مدیر زمانی که تهدید افراط‌گرایی و تروریسم افزایش یافته ، این تمهیدات لازم است.وی ادامه داد: در حال حاضر در مدارس مذهبی قرقیزستان بیش از ۸ هزار محصل مشغول به تحصیل هستند، اما پس از فارغ التحصیلی دولت مدرک آنها را قبول ندارد و غیر از مساجد و مفتیات نمی‌توانند در جای دیگری مشغول به کار شوند، اما اگر آنها مجوز لازم را دریافت کنند بعضی دروس مانند فیزیک، ریاضیات و ... نیز به دروس آنها اضافه می‌شود که در پی آن دولت نیز مدرک تحصیلی آنها را خواهد پذیرفت. در این قانون، شهروندان قرقیزستان که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند باید تحصیلات ابتدایی یا متوسطه مذهبی را در کشور گذرانده باشند. میسیونرهای مذهبی نیز که قصد فعالیت در قرقیزستان را دارند فعالیت آنها منوط به اخذ مجوز از کمیته دولتی امور مذهبی است. ]]> اسلام ستیزی Sun, 12 Aug 2018 05:57:26 GMT http://armageddon.ir/vdch.-n-t23nmwftd2.html گزارش تصویری نشست «جريان‌شناسی اهانت به مقدسات دينی در فضای سايبری» http://armageddon.ir/vglh.znzt23nq6uzdt22fy..html ]]> اسلام ستیزی Wed, 24 Jul 2013 07:03:47 GMT http://armageddon.ir/vglh.znzt23nq6uzdt22fy..html توییت نویسنده ملحد درباره «اذان» خشم کاربران اینترنت را برانگیخت http://armageddon.ir/vdcc.mqea2bqp1la82.html به گزارش «آرماگدون» ، نوشته های یک نویسنده ملحد انگلیسی، علیه «اذان» در شبکه اجتماعی توییتر، خشم کاربران اینترنتی را برانگیخت، به طوری که حتی طرفداران وی نیز او را متهم به «نژادپرستی» و «تعصب» کرده اند.ریچارد داکینز نویسنده ملحد و استاد دانشگاه آکسفورد می باشد که تاکنون کتب متعددی در باره مذهب منتشر کرده و در نوشته هایش همیشه ادیان مختلف را به تمسخر گرفته است. اما این بار این زیست شناس تکاملی انگلیسی زبان به خاطر مطالبی که روز دوشنبه در توییتر با تصویری در خارج از کلیسای وینچستر در همپشایر، انگلستان منتشر کرده لقب «نژادپرست» را به خود اختصاص داده است.وی در یک توییت صدای زنگ کلیسا را با «اذان» مساجد مقایسه کرده و گفته که «اذان» و «الله اکبر» مسلمانان «لحنی تهاجمی» دارد و زنگ کلیسا را نسبت به اذان برتر و دلنشین دانسته است. گفته های داکینز بلافاصله خشم و خشم کاربران شبکه های اجتماعییک نفر در این باره نوشته است: صدای زنگ کلیسای وینچستر فوق العاده است. همین طور صدای اذان گفته شده توسط یک موذن. تنها صدای تهاجمی و ناخوشایند در اینجا صدای این توییت متعصبانه ای است که کلمات آن را در سرم می خوانم.یکی از طرفداران وی نیز نوشته است: من بی نهایت به خاطر این توییت از شما ناامید شدم و این درحالی است که من این سخن را به عنوان یک تحسین کننده بزرگ تفکر و نوشته های شما می گویم. شرم باد.کاربر دیگری نوشته است: متاسفم ریچارد. این بوی تعصب و عدم مدارا می دهد! از تو بیشتر انتظار می رفت! ]]> اسلام ستیزی Wed, 18 Jul 2018 05:23:20 GMT http://armageddon.ir/vdcc.mqea2bqp1la82.html واکنش ها به سخنان اهانت آمیز جرارد باتن علیه پیامبر اسلام (ص) http://armageddon.ir/vdcb.zb0urhbs5iupr.html به گزارش «آرماگدون» ، در پی توهین جرارد باتن، رهبر حزب استقلال انگليس به پیامبر اسلام (ع)، مسلمانان و گروه های ضد اسلام هراسی، این سخنان را بسیار نگران کننده و اهانت آمیز نامیدند و آن را محکوم کردند . روزنامه ایندیپندنت نوشت: رهبر حزب استقلال انگليس، در تجمع اعضا و هواداران گروه راست افراطی لیگ دفاعی انگلیس در روز شنبه گفت، پیامبر اسلام، سوء استفاده کننده جنسی از کودکان بود. این تجمع به منظور درخواست آزادی تامی رابینسون، بنیانگذار لیگ دفاعی انگلیس و حمایت از سفر دونالد ترامپ به انگلیس در لندن برگزار شد.به نوشته این روزنامه جرارد باتن که عضو مجلس اروپایی است، در تجمع هواداران تامی رابینسون همچنین گفت: پیامبر اسلام، بردگان جنسی داشت و اعضای باندهای تجاوز، از پیروان محمدند.گروه «امید و نه نفرت»، این سخنان را تکان دهنده و فریب دهنده نامیده است. مایکل کریون، از گروه تل ماما که اقدامات اسلام هراسانه را پیگیری می کند گفت، این سخنان، در جمعی که اغلب افراد آن، مردان سفیدپوست انگلیسی بودند، «آتش افروز» است. وی افزود: حملات ضد اسلامی در انگلیس، به بیش ترین میزان رسیده است و این قبیل سخنان، بر شدت این حملات می افزاید.جرارد باتن در انتخابات ماه آوریل امسال، به عنوان رهبر «حزب استقلال بریتانیا» حزبی که به نژادپرستی و نفرت پراکنی مشهور است برگزیده شد. این گروه در سفر ترامپ به انگلیس به شدت از او و سیاستهایش به ویژه ضد مسلمانان و مهاجران حمایت کردند و علیه دهها هزار نفری که در اعتراض به سیاستهای ترامپ به خیابانهای مرکزی لندن آمده بودند فحاشی کردند و شعار دادند. ]]> اسلام ستیزی Mon, 16 Jul 2018 12:15:12 GMT http://armageddon.ir/vdcb.zb0urhbs5iupr.html موج جدید اسلام هراسی در آمریکا http://armageddon.ir/vdca.0nik49nm65k14.html ماه ژوئن ۲۰۱۸ ماه بسیار ناخوشایندی برای جایگاه مسلمانان در آمریکا بود. اول آنکه از نتایج مطالعه جدیدی با خبر شدیم که نشان می داد بسیاری از آمریکاییان، مسلمانان ساکن در آمریکا را به چشم کسانی می بینند که «به اندازه کافی آمریکایی» نیستند و تقریبا ۲۰ درصد آنها خواهان سلب حق شهروندی مسلمانان برای رای دادن می شوند. سپس نوبت به دیوان عالی رسید که تصمیم ترامپ مبنی بر ممنوعیت ورود مهاجران، آوارگان و دارندگان ویزا از پنج کشور عمدتا مسلمان را طی حکمی پنج به چهار مورد تایید قرار داد.این دو تکه از اطلاعات به شکل بسیار حساسی مکمل یکدیگرند، چرا که از این نگرش شایع پرده برمی دارند که مسلمانان، شهروند آمریکا باشند یا نه، برای جامعه آمریکا یک تهدید به شمار می روند. نکته شایان ذکر اینکه مطالعه انجام شده از برداشت های آمریکا از آمریکاییان مسلمان که توسط دالیا موگهد و جان سایدز برای گروه «مطالعات رای دهندگان» انجام شده، نشانگر این است که حتی ۱۲ درصد از دمکرات ها نیز به سلب حق رای دادن شهروندان مسلمان فکر می کنند. مطالعه آنها نشان داده که ۳۲ درصد از دمکرات ها طرفدار این هستند که به منظور حصول اطمینان از ایمنی پروازها، مسلمانان در فرودگاه ها با اسکرین شدن مورد بازرسی قرار گیرند. این رقم را با باید با ۷۵ درصد جمهوریخواهان مقایسه کرد.جان رابرتز رئیس دیوان عالی نوشت که دیدگاه اکثریت اعضا این بود که باید بر تصمیم ممنوعت سفر ترامپ صحه گذاشت. او تاکید کرد که با وجود شواهد فراوان موجود مبنی بر خصومت پرزیدنت دونالد ترامپ نسبت به جامعه مسلمانان، این ممنوعیت یک مسئله امنیتی محسوب می شد و نه نمونه ای از تبعیض. «به دلیل وجود شواهد گسترده مبنی بر اینکه تعلیق ورود مسلمانان کاملا جدا از هر گونه خصومت مذهبی، از نظر نگرانی های امنیت ملی زمینه مشروعی دارد، ما باید این توجیه مستقل را بپذیریم.»همانطور که قاضی سونیا سوتومایرز با مخالفت خود و با اشاره به تصمیم دادگاه در سال ۱۹۴۴ مبنی بر تایید تحت تعقیب قرار دادن آمریکاییان ژاپنی روشن کرده، عمل کردن بر اساس ادعای ضرورت های امنیت ملی به منظور اعمال سیاست های تبعیض آمیز در این کشور اصلا چیز جدیدی نیست. به گفته او تصمیم دادگاه «قید و بند را از پای سیاستی برمی دارد که در ابتدا علنا و با صراحت تحت عنوان «توقف کامل و همه جانبه ورود مسلمانان به ایالات متحده» تبلیغ شده، سیاستی که اکنون در پشت نقاب دغدغه های امنیت ملی چهره پنهان کرده است.»حکم دیوان عالی و مطالعه مورد اشاره از وجود یک جریان اصلی اسلام هراسی در آمریکا پرده برمی دارد. این نگرش ها، سیاست ها و اقدامات چه آوارگان سوری را گرفته باشد و چه شهروندان آمریکایی، بر این واقعیت تاکید دارند که آمریکا با مشکلی واقعی درارتباط با مسلمانان مواجه است؛ مشکلی که مسلمانان را به عنوان انسان هایی سزاور منزلت، حقوق انسانی و احترام نمی بیند.ظاهرا ضرورتی به گفتن این مطلب نیست، ولی من در اینجا بر این نکته تاکید دارم که واقعیت های موجود، هراس ها از تهدیدات ناشی از مسلمانان را تایید نمی کنند. اصلا و ابدا.مردان سفیدپوست تهدید بزرگ تری را متوجه شهروندان آمریکایی می کنند، اما هیچ کس از سلب حق رای آنها سخنی به میان نمی آورد. و همانطور که مارگریت سولیوان در واشنگتن پست گزارش داده، سال ۲۰۱۷ مرگبارترین سال از نظر تلفات غیرنظامیان در عراق و سوریه بوده و تا ۶ هزار نفر در اثر حملات انجام شده از سوی ائتلاف به رهبری آمریکا جان خود را از دست داده اند که افزایشی بیش از ۲۰۰ درصدی به نسبت سال پیش از آن محسوب می شود. اگر کشورهایی چون یمن، افغانستان، سومالی و دیگران را نیز به آن اضافه کنیم، این رقم می تواند بسیار بیشتر از این شود.اگرچه تعصب نسبت به طیف وسیعی از گروه ها در دوران ترامپ به امری عادی تبدیل شده، هدف قرار دادن مسلمانان به عنوان تهدیدات امنیتی واجد ویژگی های خاصی است که باید به آنها پرداخته شود.همانطور که مصطفی بایومی نویسنده «چگونه احساس می شود که این یک مشکل است» برایم توضیح داد، روشن است که نقطه عطف کلیدی در این ماجرا حملات یازدهم سپتامبر بوده است. به گفته او از آن زمان به بعد «حرکتی بی امان برای مشروعیت زدایی از شهروندی آمریکاییان مسلمان در جریان بوده است.» بعلاوه او اشاره کرد که بسیاری از آمریکاییان غیر مسلمان تمایل دارند که به یک شهروند مسلمان ابتدا به عنوان یک مسلمان فکر کنند نه یک شهروند همچون خودشان. این واقعیت که «حمایت آمریکا از سیاست هایی که مسلمانان را هدف قرار می دهد اساسی و همیشگی بوده» تقویت کننده چنین نگرشی بوده است.اما نکته ای در این میان وجود دارد. ترس از مسلمانان صرفا واکنشی غریزی به حوادث یازدهم سپتامبر نبوده است. فضای فعلی سوء ظن، ترس و نابردباری نسبت به جامعه مسلمانان، با هدفی مشخصی و هماهنگ شده به وجود آمده است. تیمی از پژوهشگرانی که ریشه های اسلام هراسی در ایالات متحده را پس از یازدهم سپتامبر مورد مطالعه قرار داده اند و یافته های خود را در قالب «شرکت سهامی ترس» منتشر کرده اند، هفت گروه خیریه را شناسایی کرده اند که بین سال های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۹ مبلغ ۴۲ میلیون دلار را به اندیشکده های اسلام هراس پرداخت کرده اند.تحقیق آنها توانست وجود یک خط ارتباطی مستقیم بین اندیشکده های اسلام هراس چون بنیاد ریچارد مالون اسکافی و صاحب نفوذان رسانه ای و سیاستمداران را بیش از پیش آشکار کند. آنهابه نمونه ای از سال ۲۰۱۰ اشاره کرده اند که در جریان آن نوت گینگریچ رئیس مجلس نمایندگان به مخاطبان محافظه کار خود در موسسه آمریکایی اینترپرایز هشدار داده که اعمال شریعت اسلامی «تهدیدی مرگبار را متوجه بقای آزادی در ایالات متحده و دردنیایی که ما می شناسیم می کند.» گینگریچ درادامه ادعا کرد که «شریعت در شکل طبیعی خود واجد اصول و مجازات هایی به کلی مشمئز کننده برای جهان غرب است.»نکته دیگری که آنها نشان دادند این بود که اظهارات گینگریج تقلیدی بود از زبان تحلیلگر محافظه کار اندرو مک کارتی که یکی از نویسندگان گزارشی به نام «شریعت؛ تهدید تمامیت گرایی مهم روزگار ما» بود.امروز در عصر ترامپ، تولید نظام مند گزارش های اسلام هراسانه ای که توسط تیم پژوهشگران «شرکت سهامی ترس» کشف شده، پنج برابر شده است. هانا علام و طلال انصاری گزارشگران بازفید دریافته اند که ازسال ۲۰۱۵ مقامات جمهوریخواه در ۴۹ ایالت در قالب کلمات و پیشنهاد قوانین علنا مسلمانان را مورد حمله قرار داده اند.در این میان ترامپ تنها اراجیف اسلام هراسانه خاص خود را بر زبان نمی آورد، او خود را در محاصره اسلام هراسان نیز درآورده است. جان بولتون مشاور امنیت ملی او قبلا رئیس موسسه گیت استون بوده، موسسه ای غیرانتفاعی که از طریق داستان هایی که بطلان آنها آشکار شده درباره «دار و دسته های تجاوز جمعی مسلمانان» و «تلاش ها برای ایجاد یک مستعمره اسلامی» در بریتانیا، در مورد تهدید اسلام جار و جنجال بر پا می کرد.نکته حساس در این تغییر وضعیت صرفا این نحوه پذیرش اسلام هراسی در درون حزب جمهوریخواه و اینکه دمکرات ها در قبال آن بسیار بیشتر مدارا می کنند نیست، بلکه عملکرد مقامات انتخابی است که هم اکنون مرتبا و علنا یک گروه را مورد بدگویی وتوهین قرار می دهند. رابرت مک کرو مدیر امور دولتی برای شورای روابط آمریکایی- اسلامی بزرگ ترین گروه مدافع مسلمانان در کشور می گوید: «سیاه نمایی چهره مسلمانان در درون حزب جمهوریخواه به محوری پذیرفته شده تبدیل شده است. سیاست سازان ایده ها را می گیرند و آنها را به عمل تبدیل می کنند. اگر انزجار اسلام هراسانه به قانون تبدیل شود، می تواند اجتماعاتی نظیر مسلمانان آمریکایی را به مخاطره اندازد.»یکی از نگران کننده ترین مشخصه های اسلام هراسی در ایالات متحده این واقعیت است که همانطور که بایومی توضیح می دهد، اکثر آمریکاییان اصلا یک مسلمان را نمی شناسند. او می گوید: «تعداد شهروندان آمریکایی که گزارش می کنند حتی یک مسلمان را می شناسند بسیار اندک است. این به رسانه ها اجازه می دهد تا نقشی بزرگ را در شکل دهی به برداشت عامه از مسلمانان بازی کنند.»نداشتن تحربه عملی با هیچ یک از مسلمانان، صرفا به شکل گیری باورهایی منفی نسبت به کل یک طبقه از مردم کمک می کند. وقتی از سایدز پرسیدم که چرا او و همکارش تصمیم گرفتند نگرش ها نسبت به سلب حق رای دادن آمریکاییان مسلمان را بیازمایند، جواب داد ایده این بود که میزان توانایی افراد مورد مطالعه برای دیدن مسلمانان به عنوان شهروندان واقعی را اندازه گیری کنیم. این واقعیت که از هر پنج آمریکایی تقریبا یک نفر نمی تواند این کار را انجام دهد، می تواند عاملی جدی برای به صدا درآوردن زنگ خطر باشد.ناتوانی بخش مهمی از جمعیت آمریکا از حتی به رسیمت شناختن حقوق قانونی شهروندان مسلمان، مستقیما از این واقعیت ناشی می شود که مسلمانان به طور مداوم به عنوان یک تهدید امنیتی به تصویر کشیده شده اند؛ مشخصه ای که آنها را از هویت انسانی شان تهی می کند و اجرای سیاست های تبعیض آمیز، اعمال تحجر و تعصب و توجیه نابردباری را بسیار ساده تر می سازد.همانطور که نور کتیلی و امیل برونیو در مطالعه ای از برداشت آمریکاییان از مکزیکی ها و مسلمانان دریافته اند، «آمریکاییان آشکارا هم مسلمانان و هم مهاجران مکزیکی را از هویت انسانی شان تهی می کنند.» آنها این نکته را نیز دریافتند که «میزان عاری از هویت انسانی کردن این گروه ها، به شکل خاصی با حمایت از سیاست های انحصارگرانه پیشنهادی از سوی دونالد ترامپ و برخی از همتایان جمهوریخواهش همراه است.» آنها همچنین توانستند نشان دهند که این نگرش ها مستقیما به خصومت بیشتر و نگرش های خشونت آمیز نسبت به اجتماعات عاری از هویت انسانی شده منجر می شود.این مجموعه نگرانی ها توضیح می دهد که مثلا چرا ما با شاهد افزایش جرایم نفرت پراکنانه نسبت به مسلمانانی که در آمریکا زندگی می کنند هستیم. در مطالعه ای که توسط موسسه پیو در سال ۲۰۱۷ انجام شد، روشن شد که جرایم نفرت پراکنانه نسبت به مسلمانان در آمریکا از سطوح پس از یازدهم سپتامبر پیشی گرفته است.تنها توضیحی که برای این افزایش وجود دارد، تلاش نظام مند برای بیشتر بیگانه کردن و محروم کردن آمریکاییان مسلمان است، در حالی که از کل مسلمانان در سراسر جهان نیز چهره ای سیاه ارائه می شود.و اینجا همان جایی است که تهدیدات واقعی در آن نهفته است. آمیزه برداشت ها و سیاست های اسلام هراسانه ای که ظرف سال های گذشته ایالات متحده را در بر گرفته، فضایی خصمانه و تهدید آمیز را برای مسلمانان به وجود آورده است. در یکی از مطالعات انجام شده از طرف موسسه پیو که در اوایل سال ۲۰۱۷ انجام شد، ۷۵ درصد مسلمانان بزرگسال آمریکایی گفته بودند که تبعیض بسیار زیادی نسبت به مسلمانان وجود دارد. بعلاوه نیمی از مسلمانان بزرگسال آمریکایی گفته بودند که در سال های اخیر مسلمان بودن در ایالات متحده دشوارتر شده است.قانونی شدن ممنوعیت سفر ترامپ کل این وضعیت را وخیم تر می سازد و همانطور که بایومی اشاره می کند خانواده ها را نیز از هم جدا می کند، بذرهراس را می پراکند و یک جو عدم امنیت و نگرانی را به وجود می آورد که در مجموع باعث می شود به آمریکاییان مسلمان بیشتر احساس بیگانگی و به حاشیه رانده شدن دست دهد.تحقیق انجام شده توسط کتیلی و برونیو حتی جنبه ناراحت کننده تری از عاری از هویت انسانی کردن یک اجتماع اقلیت را فاش می کند. آنها نشان می دهند که عاری از هویت انسانی کردن گروه ها، به ترویج حمایت از سیاست های خصمانه ای که این گروه ها را هدف می گیرد کمک می کنند. این بدان معناست که برداشت ها و سیاست های خصمانه و خشونت آمیز، کشمکش های گروهی و پتانسیل خشونت ورزی را تشدید می کند.نویسنده: سوفیا ای. مک کلن (Sophia A. McClennen) استاد امور بین المللی و ادبیات تطبیقی در دانشگاه ایالتی پنسیلوانیامنبع: yon.ir/lYrsL ]]> اسلام ستیزی Fri, 13 Jul 2018 10:13:24 GMT http://armageddon.ir/vdca.0nik49nm65k14.html موسسه فرهنگی آرماگدون در نخستین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی_سراج (3) http://armageddon.ir/vglh.qnzt23nx-uzdt22fy..html ]]> جهان اسلام Thu, 21 Feb 2013 14:20:14 GMT http://armageddon.ir/vglh.qnzt23nx-uzdt22fy..html