چشم طمع بریتانیایی‌ها به بازار مصرف‌ مسلمانان
داخلی صفحه آخر خبر
چشم طمع بریتانیایی‌ها به بازار مصرف‌ مسلمانان
از شرکت‌های جوان تا غول‌های تجاری، کارآفرینان بریتانیایی به بازار پرسرعت و در حال توسعه مصرف‌کنندگان مسلمان چشم دوخته‌اند.
سه شنبه ۸ تير ۱۳۹۵ ساعت ۰۵:۴۹
کد مطلب: 4431
به گزارش «آرماگدون» ، به نقل از روزنامه «Daily Star»، برعکس فرانسه، که شاهد جو خصمانه علیه محصولات ویژه مسلمانان است، رویکرد بریتانیا بیشتر مالی و تجاری است.
رئوف میرزا، مدیر نمایشگاه سبک زندگی اسلامی که به‌تازگی در لندن برگزار شد، می‌گوید: حلال فقط مختص خوراک نیست و طیف وسیع محصولات و خدمات مورد استفاده مسلمانان را در بر می‌گیرد.
نمایشگاه سبک زندگی اسلامی در لندن، حدود ۱۵۰ نفر از رؤسا، متخصصان و کارآفرینان را گردهم آورد تا به تبادل تجربیات خود در این حوزه بپردازند.
با توجه به جمعیت چشمگیر مسلمانان به ویژه مسلمان زیر ۳۰ سال و نرخ رشد بازار محصولات و خدمات اسلامی، شمار زیادی از برندهای معروف جهانی در کنار برندهای بریتانیایی تلاش می‌کنند تا از فرصت این بازار استفاده کنند.
کشورهای اروپایی دارای اقلیت‌های بزرگ مسلمان از جمله روسیه (۱۲ درصد)، فرانسه (۷,۵ درصد)، هلند (۵.۵ درصد)، بریتانیا (۵ درصد) و آلمان (۵ درصد) به این بازار پرسود نظر دارند و تنها کارآفرینان جوان مسلمان نیستند که به سمت فرصت‌های موجود در این بازار کشیده شده‌اند.
در بریتانیا، برندهای معروف نیز نسبت به استفاده از بازار مصرف‌کنندگان مسلمان ترغیب شده‌اند به طوریکه مثلاً سال گذشته فروشگاه‌های زنجیره‌ای تسکو اقدام به برگزاری کمپین تبلیغاتی رمضان کردند.
میرزا می‌گوید: اگر شما یک برند جهانی هستید، چطور می‌توانید یک میلیارد و ششصد مسلمان جهان را نادیده بگیرید؟
Share/Save/Bookmark
مرجع : ایکنا