افزایش اسلام‌هراسی و تبلیغات افراط‌گرایانه در رسانه‌های قرقیزستان
افزایش اسلام‌هراسی و تبلیغات افراط‌گرایانه در رسانه‌های قرقیزستان
سازمان تحقیقات صلح و فناوری آسیای مرکزی از افزایش اسلام‌هراسی و تبلیغات افراط‌گرایانه در رسانه‌های جمعی قرقیزستان خبر داد.
پنجشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۵
کد مطلب: 5382
به گزارش «آرماگدون» به نقل از «اسلام.اس.ان.گ»، بر اساس بررسی سالانه مؤسسه صلح و فناوری آسیای مرکزی، اسلام‌هراسی و تبلیغات افراط‌گرایانه در رسانه‌ها و اینترنت قرقیزستان در مقایسه با سال ۲۰۱۴ افزایش ۳ برابری داشته است.
نتایج اولیه مطالعات، روند افزایشی استفاده از زبان نفرت و خصومت و افزایش تبلیغات تروریستی را در حوزه رسانه‌های قرقیزستان نشان می‌دهد.
اسلام‌هراسی در رسانه‌های قرقیزستان با ادبیات مختلف در برنامه‌های مستند، گزارش‌ها، سخنرانی‌ها و ارتباطات مجازی ترویج می‌شود.
کارشناسان بیش از ۴۷۰ مقاله مختلف، متن و تصویر حاوی شعارهای ضد اسلامی در رسانه‌ها و بیش از همه در روزنامه‌ها و نشریات اینترنتی قرقیزستان یافتند.
استفاده از الفاظ ضد اسلامی در شبکه‌های اجتماعی و تلویزیون کمتر دیده می‌شود.
نویسندگان، روزنامه‌نگاران، سخنرانان و تهیه‌کنندگان برنامه‌ها با تبلیغات بر روی افکار عمومی تأثیر می‌گذارند.
در اکثر این مطالب نظرات منفی، سخنرانی‌های ضد اسلامی و مقایسه اسلام با جنبش‌های افراط‌گرایانه از نظر سبک زندگی، لباس و هنجارهای رفتاری به تصویر کشیده شده است.
علاوه بر این یافته‌ها نشان می‌دهد نقش اینترنت نیز در گسترش اسلام‌هراسی و تأثیر غیر مستقیم آن بر افراط‌گرایی کاربران اینترنت افزایش یافته است.
Share/Save/Bookmark
مرجع : فارس