از اسلامهراسی تا ایرانهراسی
درباره سرانجام یک پروژه
هفته نامه پنجره ، علیرضا پورصباغ , 20 مهر 1390 ساعت 22:49
موج ایرانهراسی در چند سال اخیر در هالیوود توسط پنتاگون کاملا حمایت میشود.
استراتژیستهای غربی همواره در تقسیمبندیهای استراتژیک خود حوزه تمدنی را با لحاظ کردن مذهب در آسیا به سه حوزه مشخص تقسیم کردهاند: ۱- تمدن ارتدوکسی با محوریت روسیه. ۲- تمدن کنفوسیوسی با محوریت چین. ۳ – تمدن اسلامی با محوریت ایران. طبیعی است که سیر «اسلامهراسی» تقریبا از اوایل تابستان ۲۰۰۶ بدل به پروژه «ایرانهراسی» شد. هرچند در گذشته فیلمهایی نظیر «صلحجو» به مسأله اتمی ایران پرداختند و این فیلم در اواسط دهه نود قبل از هیاهوی سیاسی در مورد مسأله اتمی ایران، بهعنوان محصولی از پنتاگون، ایران را متهم به تلاش برای دستیابی به صلاح هستهای کرد، اما پس از یازدهم سپتامبر، زمانیکه ایران از جانب جورج بوش محور شرارت قلمداد شد، رویکرد اسلامستیزی هالیوود هم به ایرانهراسی میل پیدا کرد. شهریور ۸۷ فیلم «کشتیگیر» در جشنواره ونیز به نمایش درآمد و داوران جشنواره با اهدای شیر طلایی خود از آن ستایش به عمل آوردند و اغلب رسانههای ایرانی خبر از موفقیت این فیلم دادند. اما کشف و مشاهده لینک اینترنتی گزارش خبرنگار ایتالیایی درباره فیلم که تصادفا صحنه نبرد قهرمان فیلم با یک ورزشکار سیاهپوست را با نامی نمایشی نشان میداد ه سعی دارد با میله پرچم جمهوری اسلامی رقیب را خفه کند، سبب بروز اینرویکرد بهصورت کاملا علنی شد. غوغای تازهای برای منحرف کردن اذهان عمومی از انتخابات ریاستجمهوری و طبعا فضاسازی علیه جمهوری اسلامی ایران به راه افتاد. اما نکتهگیران یک موضوع را عامدانه از قلم انداخته و صلاح در افشای آن ندیدند و آن اینکه فیلم ارتباط مستقیمی هم با ایران و جمهوری اسلامی دارد. شاید کشتیگیر از دید کارگردان، بازیگران و منتقدان باتجربه، صرفا درام شخصی یک ورزشکار است، اما نبرد او با شخصی که نامی نمادین را برای خود برگزیده، قصد ساختن یک غوغای تازه را داشت. هر دو کشتیگیر در صحنه نبرد انتهایی، بدل به نمادی از جدال جبهه کفر و حق میشوند و در نهایت کشتیگیر اول که نمادی از امپریالیسم است، پیروز میشود. تمام این ماجرا و خشم بعد از یازدهم سپتامبر، چیزی نیست جز انحراف افکار عمومی. غوغاسالاری یکی از کارآمدترین حربههای غرب در مقاطع سرنوشتساز تاریخی سه دهه اخیر نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است. سخن از تئوری توطئه فرهنگی است و آفرینش این جنجالها جنگ جهان مدیاست و توطئه عظیمتر زمانی اتفاق میافتد که کتاب آیات شیطانی نوشته میشود و تنها کشور اسلامی که در مقابل این حرکت ننگین جبهه استکبار میایستد، تنها نظام جمهوری اسلامی ایران است و تنها کسیکه در قبال رذالت سلمان رشدی حکم صادر میکند، حضرت امام خمینی است. مسلم وقتیکه فیلم کشتیگیر نام آیتالله را برای بدمن فیلمش انتخاب میکند، نیمنگاهی هم به پرونده عقدهگشایی غرب از رهبران ایران اسلامی داشته است. پروژهای که سینمای ۱۰۰ درصد صهیونیستی هالیوود، پس از فیلمهایی چون ۳۰۰، اینبار با بهکار گرفتن یکی از فیلمسازان یهودیتبار آن را به شکلی مزدورانه پیش برده و قصد تخریب وجهه جمهوری اسلامی را در اذهان جهانیان داشته است. آرونوفسکی یهودی صهیونیستتبار هم که تکلیفش برای ساخت چنین فیلمی کاملا مشخص است.
کد مطلب: 233
آدرس مطلب: http://armageddon.ir/vdcbufb5prhbf.iur.html