حمله هکرها به فروشندگان اینترنتی پوشاک اسلامی
حساب کاربری تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک اسلامی در فضای مجازی و شبکههای اجتماعی هدف حمله هکرها قرار گرفت.
يکشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۲
کد مطلب: 4425
به گزارش «آرماگدون» ، به نقل از پایگاه خبری «ABC»، طارق هوچار، مدیر فروشگاه آنلاین «خانه حجاب» در استرالیا سه هفته پیش برای این فروشگاه در اینستاگرام یک حساب کاربری باز کرد تا محصولات خود را معرفی کند و با مشتریان در تماس باشد اما بعد از مدتی متوجه شد صفحه این فروشگاه هک شده است.
هکرها با حمله به صفحه خانه حجاب، عکسهای موجود را حذف کرده و مطالب ضداسلامی و ویدئوهایی از دونالد ترامپ، نامزد اسلامستیز انتخابات ریاستجمهوری آمریکا، بر روی آن قرار داده بودند.
هوچار گفت: این کار واقعاً به کار ما صدمه میزند و مهمتر از آن به مشتریانمان آسیب میرساند.
وی افزود: صدها مشتری هر روز به ما ایمیل میزنند که بگویند بسیار ناراحتند که دیگر نمیتوانند عکسهای محصولات ما را ببینند و ما متوجه شدیم که این صفحه برای بسیاری اهمیت داشته است. البته در کنار آنها ایمیلهایی با محتوای نژادپرستانه نیز دریافت میکنیم.
همزمان با حمله صورت گرفته علیه صفحه خانه حجاب، تعداد دیگری از حسابهای کاربری تولیدکنندگان پوشاک اسلامی در سراسر جهان در اینستاگرام هدف حمله قرار گرفته و عکسهای آنها پاک شده و به جای آن محتوای ضداسلامی قرار داده شده است.
«مریم مفید»، طراح پوشاک و سبک زندگی اسلامی از استکهلم و «نبیلابی»، طراح سبک الجزایری نیز که صفحاتشان در فضای مجازی صدها هزار عضو داشته از جمله کسانی هستند که با حمله هکرها مواجه شدهاند.
بنا بر گزارشها مسلمانان در سال ۲۰۱۳ بالغ بر ۲۶۶ میلیارد دلار در زمینه پوشاک هزینه کردهاند و این رقم تا سال ۲۰۱۹ به ۴۸۴ میلیارد دلار خواهد رسید.
ویدیان فرز، فعال در زمینه پوشاک اسلامی در شهر سیدنی، میگوید: صنعت پوشاک زنان مسلمان در حال گسترش است و فکر میکنم این یک گام مثبت است. این مسئله نه تنها از لحاظ اقتصادی خوب است بلکه احساس خوبی هم به بانوان مسلمان میدهد.
در حال حاضر کشور ترکیه در زمینه پوشاک اسلامی فعالتر از بقیه کشورهاست و پس از آن امارات و اندونزی قرار دارند.
علاوه بر مسلمانان، غیرمسلمانان زیادی نیز از طرحهای پوشاک اسلامی استقبال میکنند و برندهای بزرگ تولید پوشاک جهان هم اخیراً در تلاش برای افزودن این سبک به تولیدات خود هستند.