گسترش اسلام ستیزی و اسلام هراسی راهبرد سینمای هالیوود
گسترش اسلام ستیزی و اسلام هراسی راهبرد سینمای هالیوود
سینمای هالیوود تحت تاثیر لابی صهیونیست از آغاز شکل‌گیری تاکنون اسلام‌ستیزی و اسلام‌ هراسی را در دستور کار داشته و با خلق زامبی و هیولا تلاش کرده است چهره اسلام و مسلمانان را خدشه دار کند.
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۱
کد مطلب: 5066
به گزارش «آرماگدون» ، سینمای حرفه ای در آمریکا متولد شد و آمریکایی ها و صهیونیست ها دست به دست هم دادند و هالیوود کنونی را به سینمای جهان معرفی کردند تا از این طریق بر جریان های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی جهان تاثیر بگذارند.
تاریخ سینما؛ هالیوود را به چهار دوره فیلم‌های صامت، سینمای کلاسیک هالیوود، هالیوود جدید و دوره معاصر تقسیم می کند که بسیاری از منتقدان؛ دوره سینمای کلاسیک هالیوود را طلایی ترین دوره این سینما از لحاظ ساختار و محتوای فیلم ها می دانند و اعتقاد دارند پس از آن ؛ این سینما جهت دهی شد.
البته از آغاز پا گرفتن سینمای آمریکا، سینماگران وابسته به لابی صهیونیستی آمریکایی، شمشیرشان را روی فرهنگ شرق و جهان اسلام از رو بستند.
فیلم های «رقص هفت زن محجبه» تامس آلوا ادیسون محصول سال۱۸۹۷و «آواز مؤذن» فیلیکس مگیش محصول سال ۱۹۰۵گواه این امر است.
پس از سال ۱۹۷۸ که به نوعی مقارن با پیروزی انقلاب اسلامی است؛ اسلام ستیزی و اسلام هراسی در سینمای هالیوود به صراحت بیان شد و سینمای هالیوود چهره های خشن و بی پروا از اسلام و مسلمانان را به تصویر کشید.
اگر نگاهی به فیلم های هالیوودی بیاندازیم خواهیم دید که در ابتدا از مسلمانان هیولاهایی را در فیلم هایشان تصویر کرده بودند اما در دهه ۹۰ به شکل خیلی واضح مسلمانان را تروریست هایی خواندند که هدفشان از بین بردن جهان غرب است.
هر کسی فیلم سینمایی «دروغ های حقیقی» جیمز کامرون محصول سال ۱۹۹۴ را دیده باشد خواهد فهمید که در آن فیلم به شکل واضح مأمور امنیتی آمریکا، قهرمان و طرف مقابلش ضد قهرمان و ضد ارزش شناخته می شود.
البته از حدود سال ۱۹۶۰ موجوداتی به نام زامبی ها به سینمای هالیوود آمدند. موجوداتی که تخیلی هستند و روح ندارند.
در واقع زامبی به مرده متحرکی گفته می شود که با گاز گرفتن و وارد کردن بزاق خود به بدن قربانیان، آنها را به یک مرده متحرک تبدیل می‌کند.
با گذشت زمان نقش این زامبی ها که به عقیده منتقدان نماد انسان های دیندار هستند هم در سینمای هالیوود پررنگ تر شد.
سینماگران آمریکایی به همین سبک پیش رفتند تا به این نتیجه رسیدند که از طریق پرداختن به مسئله آخرزمان که به طور مشترک در کتاب های مقدس به آن اشاره شده است به پیکره اسلام و ادیان الهی ضربه بزنند.
به همین ترتیب در فیلم هایشان جنگ نهایی بین موعود و جهان غرب را به تصویر کشیدند و چهره سیاهی از مهدی موعود(عج) ارائه دادند.
چهره ای که خشن است و تنها تصمیم دارد جهان و جهانیان را نابود کند.
افزون بر این آن ها غرب و قهرمانانش را به عنوان منجی های حقیقی بشریت به تصویر کشیدند.
یکی از فیلم هایی که درباره آخرزمان ساخته شده فیلم سینمایی جنگ جهانی زد "World War Z" به کارگردانی مارک فورستر محصول سال ۲۰۱۳ است. این فیلم روایت تاریخ شفاهی زامبی هاست؛ قصه مأمور سازمان ملل به نام گری لین را روایت می‌کند که سفری بین‌المللی علیه زمان را پی می گیرد تا مانع شیوع ویروس زامبی ها شود.
او در کنار تلاش برای نجات جان مردم عادی، باید از خانواده خود نیز در برابر حمله زامبی‌ها محافظت کند. در «جنگ جهانی زد» ویروس زامبی از یک کودک چینی نشات گرفته و در سراسر دنیا منتشر می شود.
نکته جالب توجه این فیلم محل اصلی جنگ زامبی‌ها در سرزمین های اشغالی یعنی بیت‌المقدس است.
جایی‌که صهیونیست ها از ترس زامبی‌های فلسطینی پشت دیوار حائل در حال عبادت هستند و می خواهند به کمک دیوار حائل مانع ویروسی شدن به وسیله زامبی ها شوند. در این فیلم زامبی ها نماد مسلمانان فلسطینی هستند و صهیونیست ها انسان های خوب و شایسته معرفی شده اند و در نهایت زامبی ها در برابر صهیونیست ها شکست می خورند.
فیلم هایی چون «جنگ جهانی زد» که حتی در نامشان مفاهیم ضد اسلامی گنجانده شده به وسیله تکنیک های سینمایی و جلوه های ویژه خاص و هیجان انگیز مخاطبان زیادی را به خود جلب کرده است و رفته رفته با تأثیر روی ضمیر ناخودآگاه آن ها گاهی جهت ذهنی شان را تغییر می دهد.
در شرایط سلطه سینمای هالیوود، وظیفه سینماگران متعهد به اخلاق انسانی و مسلمان آگاه کردن مخاطبان و افکار عمومی است.
بهترین راه برای این آگاه سازی ساختن فیلم هایی ساختارمند و پر محتوا و نمایش آن در سراسر جهان است.
اگر چه سینمای سایر نقاط جهان از نظر تکنیک یک یا چند پله عقب تر از سینمای هالیوود است اما تجربه نشان داده است فیلم هایی که در آن‌ها مفاهیم عمیق انسانی به زیبایی به تصویر کشیده شود می‌تواند راه خود را در دل مردم با هر زبان و ملیتی باز و مخاطبانش را پیدا کند.

سحر قناعتی
Share/Save/Bookmark
مرجع : خبرگزاری صدا و سیما