بسته هشتگانه گرافیکی ویژه روز قدس، برای 50 کشور جهان
مدیر خانه طراحان انقلاب اسلامی از ارائه بسته هشت گانه محصول گرافیکی ویژه روز قدس، برای استفاده در 50 کشور جهان خبر داد و گفت: برای طراحی این مجموعه نه فقط مردم ایران و مسلمانانٰ که جذب مخاطب بین المللی نیز لحاظ شده است.
پنجشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۵۷
کد مطلب: 1746
به گزارش «آرماگدون» ، مدیر خانه طراحان انقلاب اسلامی از ارائه بسته هشت گانه محصول گرافیکی ویژه روز قدس، برای استفاده در ۵۰ کشور جهان خبر داد.
وی با اعلام این خبر، ضمن تاکید بر رعایت تنوع لازم برای استفاده های مختلف این بسته گرافیکی، درباره محتوای آن گفت: این بسته شامل چهار مجموعه نمایشگاهی، یک طرح نقاشی، بازی مار و پله انتفاضه، طرحهای درج شده بر روی تی شرت به همراه طرح پرچم و سربند، همگی با محوریت موضوعی روز قدس و مقاومت فلسطین آماده شده است.
مدیر خانه طراحان انقلاب اسلامی با ذکر این نکته که برای طراحی این مجموعه نه فقط مردم ایران و مسلمانانٰ که جذب مخاطب بین المللی نیز لحاظ شده است افزود: این بسته گرافیکی علاوه بر انتشار در پایگاه های اینترنتی و شبکه های اجتماعی، از طریق رابطین رسمی و مردمی برای استفاده در راهپیمایی روز قدس، به ۵۰ کشور دیگر نیز فرستاده شده است.
وی درباره سوژه چهار مجموعه نمایشگاهی این بسته توضیح داد: مجموعه "نشنال ترولیسم" شامل ۱۷ طرح، با دستمایه قرار دادن شکلک های کاریکاتوری رایج در فضای اینترنت، معروف به ترول، به نحوه مواجهه رسانه های استکبار در توجیه عملکرد خشونت ها و جنایات اسرائیل پرداخته است. همچنین مجموعه "فلسطین تا فلسطین" شامل ۲۷ طرح به مقایسه شرایط زندگی نابرابر و تبعیض آمیز ساکنان اصلی فلسطین با اشغالگران حاضر در مناطق اشغالی اختصاص دارد. مجموعه "اگر برای شما اتفاق بیفتد؟" نیز شامل طرحهای متنوع برای ایجاد سوال در افکار عمومی با موضوع دیوار حائل در سرزمینهای اشغالی تصویر شده است. "هدیه اسرائیلی"عنوان یکی دیگر از این مجموعه هاست که نوعی بازنمایی از حرکت پلیدانه صهیونیست ها در تعبیه بمب درون اسباب بازیهای هدیه شده به کودکان فلسطینی است. بخش دیگر این بسته نیز یک طرح نقاشی است که با تغیی در نقاشی معروف "سوم ماه می" اثر "فرانسیس گویا" پیام جدیدی در آن گنجانده شده است.
وی در خصوص سایر طرحها که جنبه کابردی تر نیز دارند گفت: طراحی پرچم با عبارت "یا قدس انا قادمون" و سربند نیز با شعار "القدس لنا" صورت گرفته است. برای طرحهای تی شرت سعی کردیم به دور از کلیشه های رایج با گرافیک جذاب تصاویری را برای درج روی لباس جوانان و نوجوانان خلق کنیم. همچنین بازی مار و پله که یک بازی رایج در بسیاری از کشورها است را با یک طراحی جدید و استفاده از عناصر کاریکاتورهای ناجی العلی برای استفاده کودکان طراحی کرده ایم.
مدیر خانه طراحان انقلاب اسلامی همچنین عنوان کرد: با همکاری شهرداری تهران نصب این طرحها بر روی عرشه پلهای هوایی و بیلبوردهای تبلیغات شهری آغاز شده و ان شا الله در روز قدس نیز آثار نمایشگاهی این مجموعه در مسیر راهپیمایی و بر روی دیوارهای دانشگاه تهران که محل اقامه نماز جمعه روز قدس است نیز قابل بازدید خواهد بود.
وی درپایان هدف از ارائه این بسته محصول گرافیکی را استفاده از زبان هنر برای گسترش مخاطبان پیام مقاومت و بین المللی کردن این پیام در سطح مردم دیگر کشورهای جهان اعلام کرد و افزود: تمام مراحل ایده پردازی وطراحی این مجموعه ها توسط گرافیست های خانه طراحان انقلاب اسلامی صورت گرفته که جوانان متعهد و متخصص در این زمینه هستند.