توليد فيلم كوتاه برای مقابله با تبلیغات ضداسلامی در انگلیس
توليد فيلم كوتاه برای مقابله با تبلیغات ضداسلامی در انگلیس
يك شركت رسانه‌ای بریتانیایی برای مقابله با تصورات نادرست و تعصبات ضد اسلامی، به توليد يك فيلم كوتاه برای پخش از طريق فضای مجازی و ديگر رسانه‌های اجتماعی اقدام كرده است.
شنبه ۹ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۵۰
کد مطلب: 1241
به گزارش «آرماگدون» ، يك شركت رسانه‌ای بریتانیایی برای مقابله با تصورات نادرست و تعصبات ضد اسلامی، به توليد يك فيلم كوتاه برای پخش از طريق فضای مجازی و ديگر رسانه‌های اجتماعی اقدام كرده است.
بنابر این گزارش «امجد خضير»(Amjid Khazir)، مدير شركت رسانه‌ای «Media Cultured» در گفت‌وگو با روزنامه انگليسی «گاردين» در اين رابطه گفت: هدف ما از توليد اين فيلم، تلاش برای ادغام جوامع مختلف بريتانيا و ترويج فرهنگ مدارا ميان آن‌ها در عرصه رسانه‌های اجتماعی بوده كه از سوی دولت مغفول مانده‌ است.
خضير، يك مسلمان بريتانيايی است كه با هدف مقابله با افزايش تعصبات نادرست در مورد اقليت مسلمان بريتانيا تلاش می‌كند، با استفاده از فيلم و رسانه‌های اجتماعی، تعصبات موجود عليه مسلمانان را به چالش بكشد و دوستی و همگرايی ميان پيروان اديان مختلف را در اين كشور اروپايی گسترش دهد.
اين فيلم كه «تركيب‌ها» (Combinations) نام دارد، به روايت داستانی از «عمران نعيم»، مربی مسلمان رشته بوكس كه مشعل المپيك را نيز حمل كرد، می‌پردازد و تلاش می‌كند با به تصوير كشيدن سيمای حقيقی مسلمانان بريتانيا، با تصورات نادرست موجود در مورد ۲.۵ ميليون مسلمان مقيم اين كشور مقابله كند.
ايده ساخت اين فيلم پس از مرگ عموی امجد خضير، به دليل حمله قلبی در اثر حمله يك فرد اسلام‌ستيز، به ذهن وی رسيد.
خضير می‌گويد: رسانه‌های اجتماعی به عنوان يك ابزار مؤثر می‌توانند برای مقابله با افراط‌گرايی‌ها عليه مسلمانان، مورد استفاده قرار گيرند.
وی همچنين در نظر دارد، فيلم ديگری را نيز با موضوع حجاب برای نشان دادن اهميت حجاب برای مسلمانان و سوءتعبيرات موجود در مورد آن بسازد.
خضير می‌گويد: حجاب يك آزادی شخصی و نوعی پوشش است كه در تاريخ اديان وجود داشته و از زنان يهود تا حضرت مريم(س) از آن استفاده می‌كردند.
Share/Save/Bookmark
مرجع : ایکنا